Ford își dezvoltă afacerea: noul parteneriat va ajuta și compania și planeta

Ford își dezvoltă afacerea: noul parteneriat va ajuta și compania și planeta

Producătorul auto Ford și startup-ul Redwood Materials au declarat că au semnat un parteneriat pentru a forma un lanț de aprovizionare circular pentru bateriile vehiculelor electrice, de la materii prime până la reciclare.

Scopul este de a reduce costul vehiculelor electrice prin reducerea dependenței de materialele importate, reducând în același timp impactul asupra mediului din exploatarea și rafinarea materialelor pentru baterii.

Ford și Redwood vor colabora îndeaproape cu producătorul coreean de baterii SK Innovation, care are o asociere cu Ford numită BlueOvalSK pentru a produce celule de baterii pentru mașini electrice în Statele Unite, a declarat Lisa Drake, ofițer executiv Ford.

Redwood, care a fost fondată în 2017 de fostul executiv al Tesla Inc, J.B. Straubel, a reciclat resturi de baterii și materiale la fabricile sale din Nevada.

Compania a declarat că își va extinde activitatea pentru a include rafinarea materialelor respective în componente ale bateriei, inclusiv catozi și anozi, cu scopul de a furniza suficiente componente pentru a echipa un milion de vehicule electrice după 2025. Redwood are parteneriate cu producătorii de baterii Panasonic în Nevada și Envision AESC înTennessee, precum și cu Amazon.

Urmează investiții masive

Ford a anunțat, recent, majorarea investițiilor în vehicule electrice și autonome la 29 miliarde de dolari, chiar anul trecut a raportat pierderi nete de 1,3 miliarde de dolari.

Compania își va dubla investițiile în vehicule conectate, urmând să investească 22 miliarde de dolari în electrificare până în 2025. Anul trecut, Ford anunțase că va face investiții de 11 miliarde de dolari pentru a lansa 40 de modele de automobile electrice și hibride.

De asemenea, compania va investi șapte miliarde de dolari în dezvoltarea tehnologiei pentru vehicule autonome.

Straubel a spus că Redwood își propune să înceapă reciclarea unor materiale de la Ford anul acesta, cu scopul de a furniza primul material anodic în 2023-2024 și primul material catodic la mijlocul deceniului.

Citește și: