Facebook este raiul pe pământ, în cazul în care crezi ce spune Facebook: cu ce se mai laudă acum

Facebook este raiul pe pământ, în cazul în care crezi ce spune Facebook: cu ce se mai laudă acum

De câteva luni, Facebook se confruntă cu cea mai mare criză de imagine din ultimul deceniu, iar motivele sunt cât se poate de clare pentru majoritatea utilizatorilor. Asta nu înseamnă însă că nu mai publică ocazional statistici menite să-ți influențeze un pic modul în care vezi platforma.

Nu știu dacă trebuie să petreci cinci minute pe Facebook pentru a vedea manifestări de ură, extremism, rasism și o doză semnificativă de agresivitate. Cu toate acestea, gigantul condus de Mark Zuckerberg se laudă cu faptul că discursul încărcat cu ură de pe cea mai mare rețea de socializare din lume a scăzut cu 50% în ultimele nouă luni.

Facebook, ”mai bun ca niciodată”

Facebook încearcă să te facă să uiți de declarațiile făcute de fosta directoare Frances Haugen printr-un set de statisticii postate de directorul de integritate din cadrul gigantului. Pe blogul oficial al companiei, Guy Rosen a insistat pe faptul că ar trebui să fie mai importantă lipsa expunerii conținutului încărcat de ură, decât existența pe platformă a acelui conținut.

Cu această ocazie, Rosen a explicat că vizibilitatea acelui tip de conținut problematic de pe Facebook a scăzut cu aproximativ 50% în ultimele nouă luni. Astfel, conform oficialilor, doar 0,05% din conținutul pe care îl vezi este distructiv, rasist, extremist, cu foarte multă oră. Asta înseamnă 5 postări din fiecare 10.000, insistă directorul de integritate.

Unul dintre șefii Facebook ”ne învață” că este greșit să măsurăm eliminarea conținutului ca fiind singurul parametru de performanță. Există și alte moduri de a contrabalansa ura, iar rețeaua de socializare pe care o reprezintă vrea să fie sigură înainte să îndepărteze orice conținut. Cu alte cuvinte, ura rămâne pe Facebook, pentru că americanii trebuie să fie precauți în a nu șterge în mod eronat un conținut care nu este neapărat problematic. În schimb, micșorează expunerea acelui conținut la un public cât mai larg.

Citește și: