Experimentul inedit făcut cu 1.500 de drone. Rezultatul, vizibil pentru un oraș întreg

Experimentul inedit făcut cu 1.500 de drone. Rezultatul, vizibil pentru un oraș întreg

Un experiment incredibil a proiectat pe cer un cod QR scanabil, format din drone. Unde? În Shangai, evident.

Anunțuri TV, panouri publicitare – de domeniul trecutului. Viitorul marketingului va fi modelat de drone.

Recent, aproximativ 1.500 de drone au luat cu asalt cerul din Shanghai pentru a comemora prima aniversare a lansării unui joc video japonez în China. Impresionantul dans aerian al dronelor a adus la viață personajele jocului video „Princess Connect! Re:Dive” și a relatat povestea jocului.

„Coregrafia” s-a încheiat cu dronele formând un cod QR uriaș scanabil pe cer, determinând spectatorii să descarce și să instaleze jocul pe smartphone-urile lor.

Twitterati a subliniat că această cascadorie de marketing a dat niște vibe-uri de Blade Runner 2049.

Marketing de gherilă cu spectacole de lumini cu drone

Blade Runner 2049 este un film sci-fi neo-noir, situat într-un distopic Los Angeles ultrasaturat de campanii de marketing. În film, reclamele holografice strălucitoare și anunțurile proiectate cu drone luminează întregul oraș, determinând în mod constant trecătorii să consume mai mult.

Evenimentul de la Shanghai a fost organizat de BiliBili, o platformă de divertisment de top din China, cu o bază mare de utilizatori Gen-Z. Interesant, codurile QR au apărut întotdeauna, în mod evident, în campaniile de marketing ale jocului video. Când jocul a debutat, BiliBili a plasat un cod QR uriaș chiar pe propria sa clădire de birouri.

Un cod QR sau un cod de răspuns rapid prezintă de obicei o matrice de celule negre dispuse într-o grilă pătrată pe un fundal alb. Experții sugerează ca codul de bare să fie cu cel puțin 70% mai întunecat decât fundalul, pentru a asigura o scanare fiabilă.

Dronele, așa cum ai văzut mai sus, au inversat acele culori. Deci, cum a funcționat, de fapt, codul QR?

Se pare că în China codurile QR sunt atât de răspândite, încât WeChat, cea mai populară aplicație de social media multifuncțională din țară, a perfecționat tehnologia pentru a scana codurile QR chiar și cu culori inversate.

Spectacolele de lumini cu drone sunt intersecția perfectă dintre artă, știință, tehnologie și, desigur, marketing. Meritul pentru popularizarea lor, parțial, revine Intel, care a susținut spectacole de lumini cu drone pentru unele dintre cele mai mari branduri, de pe cele mai mari scene din lume, inclusiv spectacolul din pauza Super Bowl și a Jocurilor Olimpice de iarnă.

În China, însă, popularitatea lor rămâne de neegalat. Chiar în această lună, compania auto Genesis și-a marcat intrarea în China prin trimiterea a 3.281 de drone într-un spectacol inedit.

DĂ PLAY ȘI FII MAI INFORMAT DECÂT PRIETENII TĂI
Citește și: