07 sept. 2021 | 13:15

Elon Musk impresionat de un român. Proiectul revoluționar face transportul mult mai eficient

ACTUALITATE
Elon Musk impresionat de un român. Proiectul revoluționar face transportul mult mai eficient

Un tânăr doctorand român, din Lausanne, poate scrie istorie. Acesta l-a impresionat pe Elon Musk cu proiectul său de dezvoltare.

Românul Denis Tudor, din Lausanne, lucrează la proiectul unui mijloc de transport, numit Hyperloop. El ar putea asigura legătura între diverse puncte ale lumii în timp record și cu un consum de energie redus. Dacă proiectul va deveni realitate, Denis Tudor ar intra intra în istorie pentru inovația sa.

Mașinăria proiectată de el, ar putea face inutile avioanele și trenurile de mare viteză. Tânărul doctorand beneficiază de finanțare din partea Guvernului Elvețian. El a semnat, de curând, un parteneriat cu TTCI, o filială a Asociației Căilor Ferate Americane.

Denis Tudor Hyperloop Elon Musk

Denis Tudor, din Lausanne, lucrează la proiectul unui mijloc de transport, numit Hyperloop

În ce constă proiectul?

Hyperloop este un tip de transport, care ar putea înlocui pe viitor trenurile de mare viteză și chiar avioanele, pe distanțe de maximum 1.600 de kilometri. El ar putea fi asemănător unei capsule care rulează, într-un tub special, cu viteze de până la 1.200 kilometri pe oră.

În 2015, tânărul Denis Tudor a participat la o competiție pentru tineri inovatori. Tema competiției a fost exact tema proiectului. Echipa câștigătoare a concursului a fost cea condusă de el. Competiția a fost organizată de Elon Musk, tot el a și înmânat premiul câștigătorului.

Denis s-a întâlnit cu Elon Musk , de atunci, de mai multe ori. Ultima dată, cei doi s-au întâlnit în iulie 2018, la sediul SpaceX, în Los Angeles. ”M-a invitat și am discutat cred că în jur de o oră și jumătate. Discuția a fost despre Hyperloop, voia să știe dacă am mai făcut progrese și era curios cum văd eu proiectul”, a afirmat Denis.

Conform calculelor făcute de Denis, capsulele ar putea transporta pasagerii de la Geneva la Zurich, pe o distanță de peste 270 de kilometri, în doar 17 minute. Ea va fi destinată și transportului de mărfuri, nu doar de pasageri.

Este foarte important de știut, că Hyperloop va avea un consum redus de energie. Pe lângă asta, costurile de producție nu sunt mari. Sunt linii ferate și autostrăzi mai scumpe decât producția capsulei.

Faptul că Guvernul Elveției susține proiectul companiei Swisspod, al cărei CEO este Denis Tudor, înseamnă că acesta are o aplicabilitatea reală, nu este doar o viziune. Nu este însă foarte clar când Hyperloop va deveni realitate și când vom avea primele curse din lume destinate pasagerilor.