Cum poți ocoli scumpirile la polițele RCA: metoda e legală, dar puțini șoferi au auzit de ea

Cum poți ocoli scumpirile la polițele RCA: metoda e legală, dar puțini șoferi au auzit de ea

Odată cu falimentul celui mai mare asigurator RCA din România, City Insurance, piața asigurărilor obligatorii de la noi din țară a fost lovită de un val de scumpiri. Polițele RCA au explodat, iar șoferii amatori și cei profesioniști se plâng deja de costul mult prea ridicat. Din fericire, există o metodă simplă și legală care te poate ajuta să ocolești prețurile uriașe.

Conform legislației în vigoare, clienții RCA pot solicita o ofertă mai avantajoasă atunci când prețurile din piață depășesc un anumit nivel. O analiză economica.net explică pașii pe care trebuie să îi facă șoferii români, amatori sau profesioniști, pentru a nu scoate din buzunar sume exorbitante de bani pentru a-și asigura autovehiculele.

Ce trebuie să faci pentru a plăti mai puțin

Concret, ne explică sursa citată, nivelul despre care vorbeam mai sus „este calculat ca sumă între tariful de referință aferent categoriei de vârstă a șoferului și capacității motorului mașinii asigurate la care se adaugă 36% din respectivul tarif de referință (tehnic calculul este Tarif de referință* Factorul N)”.

„Pentru ca asiguratul să poată solicita o ofertă mai bună, este nevoie ca trei oferte pe care le obține de pe piață să depășeacă nivelul mai sus amintit. În acest caz, prevede legea, orice șofer se poate adresa Biroului Asigurătorilor de Autovehicule din România (BAAR) pentru a cere o ofertă la un preț egal cu Tariful de referință+ 36%. Atenție, acest preț este calculat pentru o mașină din categoria B0 (adică fără daune, dar și fără bonus) și este anualizat. În cazul în care vă încadrați într-una dintre categoriile de bonus (asemeni cu circa 95% dintre șoferi) prețul va beneifica de reducerea aferentă. Dacă, dimpotrivă, sunteți în categia malus în urma unor daune înregistrate , la prețul de mai sus va fi adăugată penalizarea aferentă.

Așa cum este interpretată acum legea, clientul respectiv va fi repartizat către unul dintre cei opt asigurători rămași pe piață, adică Euroins, Omniasig VIG, Asirom VIG, Allianz Țiriac, Uniqa, Generali, Groupama sau Grawe, iar repartizarea solicitărilor se va face în funcție de cota de piață”.

Foarte important de menționat este și faptul că legislația din țara noastră este cât se poate de clară, când vine vorba de asigurarea obligatorie auto sau RCA. Chiar dacă ai o asigurare valabilă, în orice moment al perioadei contractuale, poți încheia alta, cu un alt asigurator.

În cazul unor asigurări multiple, cele cu date de intrare în vigoare anterioare pot fi reziliate, la cerere. Tot atunci, asigurații își pot primi înapoi restul de primă, pe perioada aferentă lunilor rămase până la expirarea asigurării.

Citește și: