Câţi kilometri mai poţi să mergi după ce se aprinde martorul de benzină sau motorină

Câţi kilometri mai poţi să mergi după ce se aprinde martorul de benzină sau motorină

Dacă nu ai computer de bord, nu știi câți kilometri mai poți să mergi “pe roșu” cu mașina. Ideal ar fi să îți alimentezi mașina înainte să îți apară martorul de benzină sau motorină, dar mulți dintre noi mai mergem așa câțiva kilometri.

În general, martorul de combustibil se aprinde atunci când mai este combustibil aproximativ 10% din capacitatea rezervorului.

Dar te-ai întrebat vreodată cât de departe poți merge cu rezervorul aproape gol sau dacă mașina ta poațe avea de suferit dacă faci asta?

În primul rând, depinde de fiecare mașină câți kilometri mai poate să ducă, din momentul în care îți apare martorul de benzină. Mai mulți factori pot să contribuie la acest lucru: consumul, condiţiile meteorologice, gradul de înclinare a drumului, tipul suprafeței de rulare, stilul de condus.

De ce nu e bine să mergi „pe roșu”, după ce se aprinde martorul de benzină sau motorină

Așadar, cum ziceam mai sus, dacă nu ai computer de bord care să îți calculeze automat câți kilometri mai poți să mergi cu mașina, trebuie să faci singur un calcul, după ce ți-a apărut martorul de benzină sau motorină. Pentru acest lucru este suficient să știi capacitatea rezervorului, care este menționată în talon, și consumul mediu al mașinii tale.

Mai poți să calculezi astfel: faci plinul imediat ce s-a aprins becul. Din capacitatea rezervorului scazi numărul de litri intrați la realimentare și afli marja de carburant din „rezervă”. Apoi, rezultatul îi înmulțești cu numărul de kilometri pe care îi parcurgi cu un litru de combustibil și, astfel, afli distanța aproximativă pe care o poți parcurge cu rezervorul aproape gol.

Care este pericolul dacă circuli cu rezervorul aproape gol? În afară de faptul că poți să rămâi în câmp cu mașina, dacă vei circula „pe roșu” mult timp riști să produci mașinii tale avarii care pot fi foarte costisitoare. Pompa de combustibil să se blocheze cu gunoaie sau să se supraîncălzească, dar pot apărea probleme și la circuit, deoarece sedimentele de pe fundul rezervorului pot bloca filtrul de combustibil.

Citește și: