Acești blugi cu airbag și vestele high-tech ar putea face mersul pe motociclete mai sigur

Acești blugi cu airbag și vestele high-tech ar putea face mersul pe motociclete mai sigur

E mult mai palpitant să mergi pe motor, dar și mult mai periculos. Conform unor studii, motocicliștii sunt mai expuși unui accident mortal pe motociclete de 30 de ori mai mult decât șoferii de mașini.

Astfel, foarte important este echipamentul moto. Inovațiile în airbaguri ar putea ajuta la menținerea în siguranță a motocicliștilor.

Siguranță mai mare pe motociclete

Moses Shahrivar a proiectat prima sa pereche de blugi de motocicletă în colaborare cu Harley-Davidson Suedia în urmă cu 16 ani – cu o căptușeală de piele de protecție. Acum, compania sa Airbag Inside Sweden AB a proiectat o pereche prototip de blugi care au ascunse airbaguri în interior.

Purtătorul leagă blugii de motocicletă și, dacă cad de pe ea, airbagurile sunt declanșate, se umplu cu aer comprimat și diminuează impactul asupra părții inferioare a corpului. Airbagul poate fi apoi dezumflat, reumplut cu gaz și reasamblat în blugi pentru a fi folosit din nou, explică Shahrivar.

Airbag Inside Sweden AB este în curs de obținere a certificatelor pentru conceptul de blugi, conform standardelor europene de sănătate și siguranță și le supune unei serii de teste de impact.

Compania a luat 150.000 de euro de la Uniunea Europeană pentru a dezvolta ideea și speră să aducă blugii pe piață în 2022. De asemenea, compania franceză CX Air Dynamics a lansat o campanie de crowdfunding pentru a dezvolta o idee similară.

Shahrivar spune că este prima dată când acest tip de protecție va fi disponibil pentru partea inferioară a corpului

Tehnologia echivalentă pentru partea superioară a corpului există de mai bine de 20 de ani. Vestele airbag pentru motociclete pot fi montate sub o jachetă și protejează pieptul, gâtul și spatele.

Versiunile timpurii erau legate de motocicletă, la fel ca blugii lui Shahrivar, dar mai recent, au fost dezvoltate airbaguri electronice autonome, care folosesc în schimb senzori de înaltă tehnologie pentru a detecta când motociclistul este pe cale să cadă.

Printre airbagurile autonome de pe piață se numără și un sistem creat de firma franceză In & motion. Compania a început să proiecteze airbaguri purtabile pentru schiorii profesioniști în 2011 și de atunci a adaptat tehnologia pentru motocicliști. Mai degrabă decât să utilizeze o tehnologie pentru a declanșa airbaguri, a creat un „creier” format dintr-un GPS, un giroscop și un accelerometru. Un pic mai mare decât un smartphone, această cutie este plasată în spatele oricărei veste compatibile.

„Senzorii măsoară mișcările în timp real, iar algoritmul este capabil să detecteze o cădere sau un accident pentru a umfla airbagul chiar înainte de un accident”, a declarat pentru CNN Business managerul de comunicare In & motion Anne-Laure Hoegeli.

Cutia măsoară poziția motociclistului de o mie de ori pe secundă. Imediat ce este detectat un „dezechilibru nerecuperabil”, airbagul se declanșează și se umflă complet pentru a proteja toracele, abdomenul, gâtul și coloana vertebrală a pilotului, explică Hoegeli. Aceasta durează doar 60 de milisecunde și îți poate salva viața.

 

 

DĂ PLAY ȘI FII MAI INFORMAT DECÂT PRIETENII TĂI
Citește și: