Val de plângeri la ASF din cauza polițelor RCA: de ce-s nemulțumiți șoferii

Val de plângeri la ASF din cauza polițelor RCA: de ce-s nemulțumiți șoferii

ASF se confruntă cu un val de plângeri din partea cetățenilor la adresa firmelor de asigurări. Și multe nemulțumiri sunt legate inclusiv de polițele RCA.

ASF susține că a primit, în doar trei luni de zile, peste 10.000 de plângeri din partea cetățenilor. Nemulțumirile sunt la adresa marilor asiguratori, inclusiv cei care vând polițe RCA. Deși numărul plângerilor în scădere, reclamațiile arată că piața asigurărilor are încă mari hibe.

Potrivit Autorității de Supraveghere Financiară, societățile de asigurare, fondurile de pensii și entitățile active pe piața de capital au adunat 10.033 în al doilea trimestru al acestui an. Peste 97% dintre acestea vizează piața asigurărilor, majoritatea din zona RCA. 

ASF, val de reclamații din cauza RCA

Procedura de la ASF s-a schimbat, astfel că instituția separă acum petițiile formulate direct de către păgubit sau asigurat de cele trimise de cesionari, pe care le încadrează la informări de neconformitate. Iar nemulțumirile sunt multe.

Aspectul cel mai des reclamat în trimestrul al doilea a fost nerespectarea prevederilor legislației în domeniu și a normelor A.S.F. / condițiilor contractuale, aspect regăsit în 8.147 cazuri (95,34%). ASF arată că cea mai mare pondere o dețin petițiile și informările de neconformitate înregistrate pe clasa asigurărilor obligatorii de răspundere civilă auto RCA și Carte Verde, cu 8.123 petiții și informări de neconformitate (95,07%), în scădere cu 11,91% față de numărul petițiilor înregistrate pe această clasă în trimestrul I al anului 2020.

Pe de altă parte, nu s-a rezolvat mare lucru: doar aproape 4.900 de reclamații au fost soluționate favorabil. Dintre acestea, 79,63% au fost finalizate prin plată, solicitările având legitimitate și cadru legal de soluționare. Au fost constatate ca neîntemeiat formulate sau soluționate nefavorabil 3.649 petiții și informări de neconformitate analizate în mod unic (42,71%), reprezentând spețe asupra cărora Autoritatea de Supraveghere Financiară nu are capacitatea de intervenție în aplicarea legislației actuale și/sau pentru care A.S.F. nu poate solicita asigurătorilor plata pretențiilor de despăgubire formulate.

Care-s companiile vizate de nemulțumiri

Cum spunea, cele mai multe reclamații au legătură cu polițele RCA. Evident că vizat este cel mai mare asigurător pe această zonă – adică Euroins. Potrivit ASF, compania a primit 4.834 petiții și informări de neconformitate (56,58% din numărul total), în scădere cu 24,29% față de trimestrul I al anului 2020.

Pe locul al doilea se află societatea City Insurance S.A. – care a înregistrat 2.980 petiții și informări de neconformitate (34,88% din numărul total), în creștere cu 38,67% față de trimestrul I al anului 2020.

De asemenea, și pe piața pensiilor private s-au înregistrat în total 158 petiții, în scădere cu 49,84% față de numărul petițiilor înregistrate în trimestrul I al anului 2020. 83,89% au vizat fondurile de pensii administrate privat (Pilonul II), în timp ce petițiile transmise de către participanții care au aderat la un fond de pensii facultative (Pilonul III) reprezintă 1,34% din total.

DĂ PLAY ȘI FII MAI INFORMAT DECÂT PRIETENII TĂI