Tesla are cu ce, dar n-are cu cine: de ce nu găsește Elon Musk angajați pentru uzina din Germania

Tesla are cu ce, dar n-are cu cine: de ce nu găsește Elon Musk angajați pentru uzina din Germania

Tesla, compania lui Elon Musk, se pregătește să demareze producția în uzina din Germania. Numai că întâmpină câteva probleme pe drum.

Tesla are planuri mari cu uzina din Germania, de lângă Berlin. Vrea să demareze producția acolo în 2021, iar Musk vrea să producă acolo undeva la 500.000 de mașini anual. Numai că lucrurile nu-i merg chiar ca pe roate. Marea problemă acum e găsirea de personal.

Tesla caută să angajeze oameni, doar că nu prea găsește doritori, deși salariile ar fi destul de atractive. Până anul viitor, constructorul american vrea să angajeze undeva la 7.000 de oameni, dar procesul nu se desfășoară așa cum și-ar dori.

Tesla caută oameni pentru uzina din Germania

Musk și-ar dori ca primele mașini să iasă pe poarta fabricii de lângă Berlin, prima uzină Tesla în Europa, în iulie anul viitor. Și are, evident, nevoie de oameni pentru acest lucru, mai ales că, până la sfârşitul anului 2022, trebuie adăugaţi încă 5.000 de persoane pentru a creşte producţia.

Deocamdată, din cei 7.000 de oameni căutați, au fost angajați doar 2.000. Surse citate de presa străină susțin că Musk ar mai avea nevoie, așadar, de 5.000 de persoane, dar și de 100 de ingineri.  Musk chiar și-a dat interesul atunci când a vizitat Germania pentru a accelera procesul de recrutare, de la interviuri de angajare la care a participat personal, până la semnarea autografelor sau pozând pentru selfie-uri.

Numai că presa a scris în repetate rânduri despre temperamentul lui Musk cu privire la angajați și despre faptul că e cunoscut pentru atitudinea de micromanagement. Presiunea asupra angajaților ar fi mare.

„Cele mai importante calităţi necesare pentru a lucra la Tesla sunt rezistenţa şi flexibilitatea.  Un criteriu important este disponibilitatea de a face un efort suplimentar orelor de muncă „, a declarat pentru Automobilwoche un oficial al agenţiei locale pentru ocuparea forţei de muncă.

În 2018, revista Wired scria într-un articol numit „Dr. Elon şi domnul Musk” că, atunci când Musk este prost dispus, îi place să concedieze oamenii.   Potrivit unui sondaj realizat în Berlin, 36% dintre cei chestionaţi consideră Tesla un angajator atractiv, dar 32% consideră contrariul. O proporţie surprinzător de mare de aproape o treime nu a vrut să răspundă.

Noua fabrică Tesla a fost ridicată la Gruenhe, lângă Berlin, iar achiziția terenului a costat aproape 41 de milioane de euro. În prima uzină Tesla din Europa se vor fabrica, de anul viitor, 500.000 de vehicule anual: SUV-urile Model Y şi berlinele Model 3.

Producția ar urma să înceapă în vara lui 2021, după ce producătorul american primește toate aprobările necesare din partea autorităților germane. La cum se poartă discuțiile, însă, producția nu pare să fie întârziată din cauza procedurilor birocratice și s-ar putea ca totul să meargă pe repede-înainte.

DĂ PLAY ȘI FII MAI INFORMAT DECÂT PRIETENII TĂI
Citește și: