Revolut, din rău în mai rău: argumentul companiei pentru pierderile fantastice

Revolut, din rău în mai rău: argumentul companiei pentru pierderile fantastice

Mulți utilizatori de Revolut asociază aplicația cu rețeta succesului, dar la cinci ani de la lansarea, finanțele companiei sunt foarte îngrijorătoare.

Revolut funcționează pe minus de când s-a fondat. Așa se întâmplă în cazul multor companii care încearcă ceva nou și sunt dispuse să se extindă rapid. Nu te-ai aștepta însă ca în ultimul an, din iulie 2019 până în iulie 2020, pierderile să fie de trei ori mai mari decât în anul precedent. Bilanțul financiar a fost făcut public pe parcursul zilei de ieri.

Fondată în iulie 2015, banca digitală nu a ajuns pe profit nici în 2019. Revolut a raportat pierderi de 107 milioane de lire sterline (aproape 120 milioane de euro), mult mai mari decât cele din anul 2018, de 33 de milioane de lire sterline. Adâncirea pierderilor în anul 2019 este pusă pe seama „angajărilor masive”, potrivit Financial Times. Ca refeferință, în doar un an, forța de muncă a companiei a crescut de la 633 de angajați până la 2261.

Tot în încercarea de a-și liniști investitorii, oficialii Revolut au mai dat vina pentru acest dezastru pe expansiunea internațională, dar și pe extinderea portofoliului de produse la care au acces clienții.

Dacă ești fan al serviciului bancar virtual, există și o veste bună strecurată printre toate informațiile triste. Încasările au crescut. Deși pierderile Revolut au crescut, acest fenomen s-a petrecut în ciuda faptului că veniturile companiei s-au majorat, de la 58 de milioane de lire sterline în anul 2018 la 163 de milioane de lire sterline (181 milioane euro)  în 2019. În concluzie, în ultimul an, cheltuielile au fost de 270 de milioane de lire sterline sau 300 de milioane de euro.

Chiar și așa, în mod suspect, pe 2020, oficialii startup-ului de la Londra sunt optimiști că vor ajunge la zero. „Mai avem multe de făcut, dar suntem mulțumiți de progresul nostru în anul 2019. Ne-am triplat veniturile, ne-am crescut baza de clienți individuali de la 3,5 milioane la 10 milioane, ne-am crescut baza de utilizatori activi zilnici cu 231%, iar numărul clienților plătitori s-a majorat cu 139%. În ciuda actualelor provocări economice, rămânem concentrați pe obiectvul nostru către profitabilitate”, a afirmat CEO-ul și cofondatorul Revolut Nikolay Storonski, într-o declarație oficială citată de Finance Monthly.

La momentul redactării, valoarea estimată a Revolut este de 5,5 miliarde de dolari, în timp ce finanțările obținute în ultimii cinci ani au fost de aproximativ 1 miliarde de dolari. Conform datelor oficiale, compania are aproximativ 12 milioane de utilizatori la nivel internațional, din care un milion doar în România.

DĂ PLAY ȘI FII MAI INFORMAT DECÂT PRIETENII TĂI