Problema poluării extreme, rezolvată la Madrid: soluția care s-ar potrivi și la București, cu siguranță

Problema poluării extreme, rezolvată la Madrid: soluția care s-ar potrivi și la București, cu siguranță

Spaniolii riscau amenzi foarte serioase din partea Comisiei Europene, din cauza gradului semnificativ de poluare din Madrid. Între timp, s-au gândit și au implementat o măsură radicală.

Puerta del Sol este centrul Madridului, kilometrul zero al capitalei Spaniole. Din păcate, până de curând, era și una dintre cele mai poluate regiuni din Spania, cum de altfel se întâmplă și în centrul Bucureștiului, în raport cu România.

Schimbarea a venit peste noapte pentru soluționarea dezastrului ecologic. Toate străzile care se întâlnesc în Puerta del Sol au fost transformate în pietonale. Nicio mașină nu va mai călca pe acolo, nici măcar în anumite zile ale săptămânii. Dincolo de beneficiul turistic al unei astfel de modificări, oficialii de la conducerea Capitalei au insistat pe faptul că rolul schimbării are legătură cu reducerea poluării din oraș.

Primarul Madridului, José Luis Martínez-Almeida, a inaugurat, joi, noua zonă pietonală din centrul oraşului. Puerta del Sol, kilometrul 0 al capitalei, este acum o zonă liberă de maşini, iar autorităţile au decis să extindă cu 5.000 de metri pătraţi suprafața pietonală existentă.

În teorie, exista un proiect în acest sens de mai mult timp printre edilii madrileni, dar ar fi trebuit să se materializeze în 2021. Pandemia de coronavirus se pare însă că a creat contextul perfect pentru grăbirea procedurilor, având în vedere că numărul turiștilor a fost infim în ultimele luni la Madrid, iar procedurile de transformare a centrului în zonă pietonală s-au făcut fără întreruperi.

Transformarea Puerta del Sol este însă doar unul dintre proiectele cu scop ecologic planificate la Madrid. Pe listă, mai sunt și alte măsuri pentru reducerea poluării: promovarea transportului eco, folosirea bicicletelor electrice şi subvenţii de 12,5 milioane de euro pentru înlocuirea centralelor termice pe cărbuni şi motorină, precum şi 2,5 milioane pentru reînnoirea maşinilor de taxi.

Toate aceste măsuri au fost gândite după ce Madrid a devenit unul dintre cele mai poluate orașe din Europa, din cauza numărului foarte mare de mașini. Cel puțin pentru un moment, Comisia Europeană a oprit procesul de amendare datorită schimbărilor din ultima perioadă.

DĂ PLAY ȘI FII MAI INFORMAT DECÂT PRIETENII TĂI