Petiții în România pentru redeschiderea școlilor: de ce este criticată școala online

Petiții în România pentru redeschiderea școlilor: de ce este criticată școala online

Învățământul din România a decăzut rapid în ultimul an, fără să mai fi trecut de mult timp printr-o perioadă de glorie. Din acest motiv, mulți oameni își doresc redeschiderea școlilor. S-au făcut petiții în acest sens.

De la începerea noului an școlar, s-au făcut mai multe studii legate de răspândirea cazurilor de coronavirus în instituțiile de învățământ. Concluziile sunt că impactul epidemiologic este semnificativ mai mic comparativ cu alte activități pe care le întreprind oamenii. În același timp, este clar pentru majoritatea părinților că școala de la distanță nu reprezintă cea mai eficientă metodă pentru împărtăși cunoștințe.

Cu toate acestea, în cea mai mare parte a României, toate școlile sunt închise. Situația cu pricina se aplică și în Timișoara, unde peste 40.000 de elevi și preșcolari au adoptat învățământul online.

În acest context, cu o serie stufoasă de argumente clar, Asociația Școlilor Particulare din Timișoara a lansat o petiție prin care cere prefectului redeschiderea școlilor. Cel mai important motiv este cel al infectărilor. Raportat la numărul de elevi, acesta este foarte mic, în orice colț al țării.

”Şcoala online este puţin mai complicată, poţi să ai probleme cu laptopul. Nu mi se pare că înţelegi aşa bine. Îmi plăcea mult mai mult să lucrăm în echipe la teme, sau în alte părţi. Profesorii ne puneau să ne jucăm jocuri împreună, la şcoală, dar acum nu se mai poate. Suntem online. Dar şi dacă eram la şcoală nu se putea, pentru că trebuie să respectăm distanţarea”, povesteşte Alma, elevă în clasa a V-a.

Mama ei este Ioana Hațegan, avocat de M&A. Pentru că lucrează de acasă, Ioana își poate supraveghea copiii, pe Flavia și Alma. În opinia ei pe acest subiect, orice sistem este perfectibil, atât școala față în față, cât și învățământul online.

”Copiii noştri, pe de-o parte, sunt foarte adaptabili, pentru că au vârsta la care realmente se pot adapta la orice, iar pe de altă parte sunt nişte victime ale modului în care noi, ca adulţi, nu ştim să gestionăm ceea ce se întâmplă. În orice fel s-ar face şcoala, haideţi s-o facem cu bucurie şi cu dorinţa de a învăţa, cu dorinţa de a interacţiona”, spune Ioana Haţegan.

De partea Asociației Școlilor Particulare, motivele pentru petiție sunt clare. ”Considerăm că este o măsură foarte necesară, pentru că nu are neapărat o bază legală şi este cel mai bine pentru copii ca să vină în continuare la grădiniţă şi la şcoală. Activitatea online nu este o activitate care este spre binele copiilor, în special cei mici, de grădiniţă, care necesită o mult mai mare atenţie directă asupra lor”, explică Lucian Motoş, reprezentant al Asociaţiei Şcolilor Particulare.

În mod obiectiv, conform unui raport OMS, începând cu luna octombrie, copii și adolescenții reprezintă doar 8% din totalul persoanelor infectate cu noul coronavirus. Dincolo de asta, absența școlară sau așa numitul învățământ online au un impact negativ asupra echității educației, sănătății și dezvoltării copilului.

DĂ PLAY ȘI FII MAI INFORMAT DECÂT PRIETENII TĂI