Internetul, refugiu în pandemie: ce s-a întâmplat la Digi, Orange și Vodafone

Internetul, refugiu în pandemie: ce s-a întâmplat la Digi, Orange și Vodafone
Ciprian Ioana
Ciprian Ioana
11:55 24.04.2020

Consumul de internet a crescut puternic în perioada pandemiei. Iar Digi, Orange și Vodafone au resimțit puternic acest lucru. ANCOM a venit cu datele oficiale.

În perioada pandemiei, multă lume lucreazaă de acasă și asta se simte în consumul de internet. ANCOM a prevăzut această creștere și acum a venit și cu datele oficiale.  La jumătatea lui aprilie, consumul traficului de Internet a crescut cu aproximativ 28% în reţelele fixe, respectiv cu 4% în reţelele mobile, comparativ cu finele lunii februarie, potrivit Autorităţii Naţionale pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii (ANCOM).

Digi, Orange, Vodafone și ceilalți operatori au înregistrat vârfuri în această perioadă, dar au putut observa și modificări de comportament. 

Digi, Orange și Vodafone, creșteri ale consumului de internet

ANCOM arată că această creștere s-a datorat pandemiei de coronavirus și, de fapt, muncii de la distanță.

„Creşterea traficului de voce şi de date vine în contextul implementării tot mai intense a muncii la distanţă, al mutării cursurilor şcolare şi universitare în mediul online şi al creşterii semnificative a componentei de divertisment online, pe fondul măsurilor de distanţare socială sau autoizolare, ceea ce a condus la modificarea comportamentului de consum. Astfel, românii care stau acasă au început să utilizeze pentru voce sau date pe dispozitivele mobile mai degrabă conexiunea Wi-Fi a routerului de acasă, decât internetul mobil, fapt care explică o creştere mai pronunţată a traficului de date în reţelele fixe şi o aplatizare a creşterii internetului mobil.

Consumul a explodat în luna martie și a început să se stabilizeze în aprilie.

După o creştere abruptă a traficului de internet în luna martie, în prezent observăm o stabilizare a creşterii, la niveluri relativ ridicate, pe care reţelele din România, cu o mare componentă de fibră optică, le pot susţine şi gestiona, mult mai bine decât reţelele din multe alte state mai dezvoltate la alte capitole decât noi, dar având încă o mare componentă de cupru în reţelele telecom naţionale”, explică Eduard Lovin, vicepreşedintele ANCOM.

Traficul de date realizat în reţelele mobile a crescut, în ultima perioadă, cu circa 4%. În acelaşi timp, în reţelele fixe majorarea este de 28%, încadrându-se în media înregistrată la nivel global, unde s-au observat creşteri de 25 – 30% ale traficului de internet, în prima lună de pandemie COVID-19.

Pe de altă parte, estimările ANCOM arată că, la jumătatea lunii aprilie, traficul de voce a crescut cu aproximativ 10% în reţelele mobile, respectiv cu 6% în reţelele fixe. În plus, se constată o modificare a orei de vârf pentru traficul de apeluri realizat în zilele lucrătoare, de la orele de seară la cele din mijlocul zilei, respectiv 11:00 – 12:00.

Cei mai importanţi furnizori, precum Digi, Orange și Vodafone au transmis, la solicitarea autorităţii de reglementare, creşterile traficului înregistrate în săptămâna 6 – 12 aprilie 2020, luând ca perioadă de referinţă (stare de normalitate) ultima săptămână a lunii februarie, în care s-a confirmat în România primul caz de COVID-19, respectiv pe 25 februarie 2020). Aceștia spun că s-au luat măsurile necesare pentru a se asigura că rețelele suportă această creștere de trafic.

Și, dacă n-ai avut probleme cu internetul în ultima perioadă, înseamnă că ele au fost eficiente.

DĂ PLAY ȘI FII MAI INFORMAT DECÂT PRIETENII TĂI