Schimbarea din Chrome care chiar te-ar putea ajuta: cum va afecta bateria și consumul de date

Schimbarea din Chrome care chiar te-ar putea ajuta: cum va afecta bateria și consumul de date
Teodora Tudosie
Teodora Tudosie
11:03 18.05.2020

Chrome introduce o schimbare utilă care îți va contribui la prelungirea autonomiei dispozitivului, dar și la reducerea consumului de date mobile.

Mai concret, compania se va ocupa de o mai bună gestionare a reclamelor din browser. Vorbim, în primul rând, despre „abordarea” reclamelor care sunt programate prost și care solicită în mod inutil rețelele sau sunt folosite pentru minarea cirptomonedelor. Acesta este procesul de generare de noi unități de monedă digitală, cum ar fi Bitcoin, prin utilizarea computerelor pentru a rezolva probleme matematice complexe.

De fapt, acest proces necesită cantități mari de putere de procesare și, prin urmare, persoanele rău intenționate obișnuiesc să introducă codul necesar în reclame. Ca urmare, dispozitivele care vizualizează anunțurile pot fi folosite în acest sens, de multe ori fără uneori fără cunoștința persoanei care deține dispozitivul. Browserul este unul rapid și capabil, însă este cunoscut pentru faptul că îți consumă destul de repede bateria și are nevoie de o putere mare de procesare.

Cum va încerca Chrome să-ți ajute dispozitivul

Google spune că a descoperit recent că unele reclame afișate în browser consumă o proporție disproporționată a resurselor dispozitivelor. Vorbim despre datele despre baterie și date mobile, fără ca utilizatorul să știe acest lucru.

„Pentru a economisi bateria și planurile de date mobile ale utilizatorilor noștri și pentru a le oferi o experiență bună pe web, Chrome va limita resursele pe care o reclamă afișată le poate utiliza înainte ca utilizatorul să interacționeze cu aceasta”, spune compania. Mai concret, în momentul în care o reclamă își atinge limita, se va afișa o pagină de eroare, iar utilizatorul va fi informat că anunțul a folosit prea multe resurse.

Măsura urmează să fie implementată în următoarele câteva luni, asta pentru a oferi agenților de publicitate și furnizorilor de instrumente timp să se adapteze modificărilor și limitărilor. Compania plănuiește ca o versiune stabilă a acestei tehnologii să ajungă pe browser în august, pentru a putea fi folosită de toți utilizatorii.

DĂ PLAY ȘI FII MAI INFORMAT DECÂT PRIETENII TĂI
Sursa: Independent