Fraudele la alegeri, prevenite de Google, pe ultima sută de metri

Fraudele la alegeri, prevenite de Google, pe ultima sută de metri

Dincolo de pandemie, 2020 este un an al campaniilor electorale și, implicit, al alegerilor. Având în vedere știrile false și reclamele mincinoase promovate cu entuziasm de Google în anii trecuți, acest an ar putea fi diferit.

Alegerea lui Donald Trump din 2016 în poziția de președinte al SUA este asociată în mare parte performanței unor campanii online agresive, de multe ori mincinoasă. În speranța că alegerile din noiembrie vor fi mai corecte și nu vor cădea pradă dezinformării, Google are un plan foarte bine definit pentru a preveni un alt dezastru.

În ceea ce privește schimbările de politică ale Google înaintea alegerilor, gigantul din Mountain View a anunțat că orice entitate care vrea să ofere reclame sub condiția anonimatului va fi blocată atât pe Google, cât și pe YouTube. Același destin îl vor avea cei care vor să faciliteze campanii de dezinformare sau să utilizeze informații obținute ilegal pentru personalizarea reclamelor.

Aceste detalii au fost făcute publice de Charlotte Smith, purtătoarea de cuvânt a Google și vor intra în vigoare începând cu 1 septembrie.

”Pe parcursul ultimilor ani, am implemetat o serie de mecanisme de protecție pentru a preveni interferențe străine în reclamele politice, limitând personalizarea și sporind transparența în cazul reclamelor pe care le văd utilizatorii în campanie electorală.”, a explicat Smith.

”Pentru a amplifica aceste eforturi, astăzi extindem politicile noastre pentru preveni răspândirea dezinformării coordonate din partea ”actorilor” domestici care își ascund identitatea și obțin ilegal informații prin afișarea de reclame. Credem că aceste măsuri noi reprezintă echilibrul corect în menținerea încrederii în procesul electoral, facilitând în același timp un dialog robust și dezbateri publice despre evenimente actuale.”, a completat oficialul Google.

La nivel fundamental, Google nu a permis niciodată celor care vor să afișeze reclame prin intermediul platformelor sale să mintă în ceea ce privește identitatea. Schimbarea se referă la un mecanism de prevenire a ascunderii afilierilor politice, mai ales în scopul dezinformării.

DĂ PLAY ȘI FII MAI INFORMAT DECÂT PRIETENII TĂI