Reclamele de pe internet nu vor mai fi la fel: Google Chrome te ajută să vezi cine te fură

Reclamele de pe internet nu vor mai fi la fel: Google Chrome te ajută să vezi cine te fură

Dacă petreci o cantitate semnificativă de timp pe internet, s-ar putea să fi sesizat că numărul reclamelor a explodat în ultimii ani. Printr-o nouă extensie, Google te ajută să le înțelegi mai bine.

Internetul este plin de reclame, iar lucrurile nu vor face decât să se înrăutățească în următoarea perioadă. În timp ce tu te străduiești să blochezi multe dintre ele prin intermediul a diverse artificii, creatorii de reclame vor deveni mai creativ în a ți le servi, în a le ascunde în pagini web și, implicit, în a-ți monitoriza activitatea.

În speranța că va lumina un pic activitatea din piața de reclame online, cei de la Google au lansat de curând o extensie pentru Google Chrome intitulată Ads Transparency Spotlight. Momentan, se află în stadiul alpha de dezvoltare, dar poate fi testată fără probleme printr-un click pe acest link.

Mecanismul din spatele noii extensii este cât se poate de simplu, deși nu este clar dacă, odată cu lansarea unor versiuni ulterioare nu va deveni mai complex. Printr-un click pe butonul aferent noii extensii, vei vedea numărul de reclame care au fost încărcate pe fiecare pagină web. Vei vedea companiile care îți servesc acele reclame împreună cu un link de acces rapid către lista de termeni și condiții a fiecărui comerciant de reclame pe care îl întâlnești pe un site.

”Noua noastră extensie Ads Transparency Spotlight (Alpha) pentru Chrome face parte din inițiativa noastră constantă de a oferi oamenilor mai multă transparență în ceea ce privește datele folosite pentru pentru personalizare reclamelor și de a spori controlul asupra acelor date”, se menționează în descrierea oficială a extensiei.

Cei de la Google au atras atenția asupra faptului că în această iterație a extensiei cele mai multe detalii le vei vedea despre reclamele servite de Google. Ca referință, acelea sunt incorporate în conformitate cu documentul Ad Disclosure Schema. Rămâne să vedem dacă alți jucători din industrie vor respecta aceleași reguli.

transparenta reclame

DĂ PLAY ȘI FII MAI INFORMAT DECÂT PRIETENII TĂI