Facebook plătește utilizatorii să-și închidă contul și e o propunere cât se poate de serioasă

Facebook plătește utilizatorii să-și închidă contul și e o propunere cât se poate de serioasă

Facebook va plăti utilizatorii aplicației sale principale și Instagram, ca să renunțe la la utilizarea platformelor. Ideea are un fundament serios.

Ce vrea să facă Facebook acum e parte a unui studiu pe care îl desfășoară înainte de alegerile din SUA din noiembrie, conform Business Insider. Astfel, Facebook și-a anunțat planurile de studiu, un parteneriat cu 17 instituții externe de cercetare, care își propune să „înțeleagă mai bine impactul Facebook și Instagram asupra atitudinilor și comportamentelor politice cheie”.

Acest studiu „va examina impactul modului în care oamenii interacționează cu produsele noastre, inclusiv conținutul partajat în News Feed și pe Instagram, și rolul caracteristicilor precum sistemele de clasificare a conținutului”, a spus compania, cerând unor utilizatori Facebook și Instagram să își dezactiveze conturile sau să fie de acord cu „schimbări specifice” ale experiențelor lor, înainte de alegerile din noiembrie și până în decembrie.

Din capturile de ecran ale notificărilor trimise unor utilizatori de Instagram săptămâna aceasta reiese că aceștia au fost întrebați cât de mult ar trebui să fie despăgubiți pentru a-și dezactiva conturile, oferindu-le opțiuni de 10, 15 sau 20 de dolari pe săptămână. Facebook se așteaptă să participe între 200.000 și 400.000 de persoane la studiu.

„Oricine alege să participe – fie că completează sondaje sau își dezactivează contul de Facebook sau IG-ul pentru o perioadă de timp – va fi recompensat. Acest lucru este standard pentru acest tip de cercetare academică”, a declarat purtătorul de cuvânt al Facebook, Liz Bourgeois, într-un tweet.

Facebook s-a confruntat în trecut cu critici din partea cercetătorilor

Facebook nu plătește însă cercetătorii din spatele studiului. Compania a declarat că a luat măsuri care constau într-o serie de pași, pentru a se asigura că sunt capabili să își desfășoare activitatea independent. Facebook a spus că nu va restricționa întrebările pe care cercetătorii le pun sau ce publică. Facebook a mai spus că va publica ipotezele inițiale ale studiului odată ce constatările vor fi publice, astfel încât alți cercetători să poată verifica erorile și să confirme că analizele au fost corecte.

Cu toate acestea, Facebook a spus că ar putea dura multe luni ca cercetătorii să analizeze corect toate datele și că nu se așteaptă ca aceștia să publice rezultatele până la „mijlocul anului 2021 cel mai devreme”.

Compania s-a confruntat în trecut cu critici din partea cercetătorilor, inclusiv a unora dintre cei implicați în studiul actua, pentru reticența sa de a publica date.

Studiul electoral din 2020 se bazează pe o inițiativă pe care Facebook a început-o în 2018, în urma scandalului Cambridge Analytica, pentru a împărtăși mai multe informații cadrelor universitare. Dar, în toamna anului trecut, BuzzFeed News și The New York Times au raportat că cercetătorii implicați în parteneriat au fost dezamăgiți de întârzierile Facebook de a le obține date și s-au plâns că compania le-a furnizat în mod constant mai puțin decât ceea ce ceruseră, exprimându-și preocupările privind confidențialitatea datelor.

DĂ PLAY ȘI FII MAI INFORMAT DECÂT PRIETENII TĂI