Facebook explică, în sfârșit, cum și de ce îți recomandă un anumit tip de conținut

Facebook explică, în sfârșit, cum și de ce îți recomandă un anumit tip de conținut

Facebook și Instagram încearcă să reglementeze ceea ce a fost de mult una dintre cele mai puțin înțelese părți ale platformelor: cum recomandă conținutul pe care utilizatorii nu îl urmează deja.

Compania și-a publicat „ghidul recomandărilor” atât pentru Facebook, cât și pentru Instagram. Liniile din ghidul de recomandare sunt, în esență, regulamentul intern al Facebook pentru a determina ce tip de conținut este „eligibil” să apară în mod evident în aplicație, cum ar fi în secțiunea „Explore” din Instagram sau în recomandările Facebook pentru grupuri sau evenimente. Sugestiile sunt generate algoritmic și au fost o sursă de examinare, dar și de speculații.

De notat este însă că acest ghid publicat de Facebook nu face prea multă lumină asupra modului în care Facebook își stabilește recomandările.

Într-o declarație, Guy Rosen de la Facebook spune că sugestiile sunt personalizate „pe baza conținutului pentru care v-ați exprimat interesul și a acțiunilor pe care le întreprindeți cu privire la aplicațiile noastre”, dar nu oferă detalii. Detaliile liniilor directoare sunt tipul de conținut pe care Facebook îl blochează din recomandările de pe toată platforma sa.

Algoritmul Facebook este mai ușor de înțeles acum

Mai exact, postările enumeră cinci categorii de conținut care „s-ar putea să nu fie eligibile pentru recomandări”. Acestea includ conținut la limită care nu încalcă regulile companiei, dar pe care Facebook nu îl consideră acceptabil, cum ar fi „fotografii ale unor persoane îmbrăcate în haine transparente”, conținut spam, cum ar fi clickbait, dar și postările „asociate cu low-quality publishing” și postări care au fost demontate de cei care verifică verosimilitatea acestora.

Deși regulile în sine nu sunt noi – Facebook spune că folosește liniile directoare din 2016 – este pentru prima dată când compania face aceste politici vizibile utilizatorilor.

Acest lucru poate, de asemenea, ajuta Facebook să abordeze criticile, deoarece rețeaua socială a fost supusă unui control crescut pentru recomandările sale generate algoritmic. Sugestiile au fost criticate pe scară largă pentru că au condus oamenii la teorii ale conspirației sau la conținut extremist pe care altfel s-ar putea să nu le caute. Persoanele care urmăresc paginile anti-vaccin de pe Instagram, de exemplu, pot vedea recomandări pentru conturile QAnon și teoriile conspirației despre COVID-19.

În același timp, utilizatorii au acuzat de mult timp Facebook de cenzură și „interdicții de umbră”, adică ideea că Facebook ar ascunde un anumit conținut pentru infracțiuni reale. Astfel, prin punerea la dispoziție publicului Facebook a acestor ghiduri, va fi cel puțin mai clar de ce nu toate postările ajung în secțiunea „Explore” din Instagram, de exemplu.

DĂ PLAY ȘI FII MAI INFORMAT DECÂT PRIETENII TĂI