De ce datele anonimizate nu înseamnă nimic pentru securitatea identității tale

De ce datele anonimizate nu înseamnă nimic pentru securitatea identității tale
Sursa foto: Road Trip with Raj / Unsplash

Datele anonimizate ar trebui să protejeze utilizatorii și să nu le dezvăluie identitatea, însă experții au arătat că situația nu e tocmai așa.

Foarte multe companii recunosc faptul că îți colectează datele personale. Totuși, pentru a te face să ai încredere în asta îți garantează că acestea sunt anonimizate, ceea ce ar însemna, în mod teoretic, că nu pot fi asociate cu identitatea ta. Se aplică atunci când orice element de identificare dispare.

Astfel, acestea ar avea informații despre comportamentul online al unui utilizator, numai că nu va știi cine este acesta, de fapt. Experții arată acum că lucrurile nu stau tocmai așa și că datele anonimizate nu prea înseamnă nimic dacă vrei să-ți protejezi identitatea.

Mai multe studii arată cât de ușor poți fi identificat din datele de pe internet. Cea mai recentă este o analiză a studenților de la Harvard arată ce se poate întâmpla, de fapt.

Aceștia au construit un instrument care trece prin cantități uriașe de seturi de date ale consumatorilor ajunse în public în urma unor breșe de securitate.

Studenții de la Harvard îți arată că datele anonimizate nu te prea ajută la nimic

În esență, programul ia o listă de informații de identificare personală, (de exemplu, e-mailuri sau nume de utilizator) și caută prin aceste seturi de informații scurse toate datele de acreditare pe care le poate găsi pentru fiecare persoană. Pentru asta, au folosit seturi de date obținute din breșe de securitate bine-cunoscute.

Deși multe dintre seturile de date conțineau datele anonimizate ale utilizatorilor, studenții spun că identificarea acestora n-a fost tocmai dificilă.

Aceștia explică faptul că o scurgere de date individuală este ca o piesă de puzzle. Dacă este singura, nu este foarte importantă, însă combinată cu alte scurgeri de date, formează o imagine clară a identității utilizatorilor.

De exemplu, în timp ce o companie poate să stocheze doar nume de utilizatori, parole, adrese de mail sau alte informații de bază ale contului, iar o altă compania poate stoca informații despre comportamentul tău de utilizare a internetului.  Cu un singur set de date, de la o singură companie, nu poți fi identificat. Totuși, în mod colectiv, acestea oferă o cantitate uriașă de informații despre tine.

Studenții te încurajează să iei în considerare faptul că, deși companiile susțin că datele pe care le stochează despre tine sunt anonimizate, acest lucru nu înseamnă că informațiile personale despre tine sunt în siguranță.

DĂ PLAY ȘI FII MAI INFORMAT DECÂT PRIETENII TĂI
Sursa: vice