De ce acest Sandero încă „secret” e cea mai așteptată mașină Dacia

De ce acest Sandero încă „secret” e cea mai așteptată mașină Dacia
Sursa foto: Autoevolution
Răzvan Băltărețu
Răzvan Băltărețu
10:55 07.02.2020

Dacia are de prezentat un nou Sandero în 2020. Deocamdată, tot ce-avem cu acest model sunt poze în care mașina propriu-zisă e camuflată. Altceva știm însă sigur și abia de-acum începe a doua etapă din viața Dacia sub comanda Renault.

Pentru mașinile Dacia, Renault a folosit o platformă disponibilă încă din 2002. Chiar și Duster, model lansat în 2018, folosește aceeași platformă. Dar producătorul francez are una specială pentru următoarea generație de mașini. Se numește CMF și marele atu al ei este modularitatea. Altfel spus, va fi platforma pe care vor putea fi dezvoltate și autovehicule hibrid, și electrice, dar și clasice.

Dacia Sandero 2020 ar fi primul model al companiei românești care folosește platforma CMF. Renault Clio o are deja.

Dincolo de datele tehnice, Sandero e o mașină populară. Intră constant în top 10 vânzări pe Europa și, de multe ori, în primele cinci locuri în numeroase țări din UE. E, totuși, o mașină depășit. Dacia Sandero a debutat în 2012 și-a fost actualizată în 2016.

Ce poți aștepta de la noua Dacia Sandero

Dacia Sandero 2020 4

Dacia Sandero 2020 1

Dacia Sandero 2020 2

Dacia Sandero 2020 3

În esență, Sandero rămâne un Sandero. Arată oarecum la fel, cu mici schimbări deloc cruciale, și rămâne aceeași alternativă mai ieftină la mașinile Renault sau Volkswagen. Noua mașină ar folosi însă platforma CMF-B și, odată cu ea, Dacia ar trece într-o nouă perioadă de dezvoltare.

Ca motorizare, noua mașină Dacia ar folosi un motor pe benzină SCe de un litru și 75 CP, un motor pe benzină TCe de un litru și 100 CP, iar motorul diesel Blue dCi de 1,5 litri ar avea 85 CP.

Motorul de 130 CP ar fi pe Dacia Sandero Stepway și ar fi vorba de-o versiune hibridă. Ca idee, Stepway reprezintă 75% din vânzările seriei Sandero. Cât despre opțiunea hibridă, nu te gândi la ceva SF. Va fi vorba de o motorizare mild-hybrid E-Tech. Debutează pe Clio, în 2020, și Dacia va prelua tehnologia. Motorul pe benzină ar fi de 1,6 litri.

Platforma CMF presupune și că sistemele de siguranță vor fi mai bune – acestea neputând fi integrate la fel de bine pe B0 (cea de acum) – și că platforma poate fi folosită pentru mai multe tipuri de autovehicule, inclusiv electrice.

DĂ PLAY ȘI FII MAI INFORMAT DECÂT PRIETENII TĂI
Etichete: