Cum s-au descurcat televiziunile din România, pe timp de pandemie: anunțul CNA care te va șoca

Cum s-au descurcat televiziunile din România, pe timp de pandemie: anunțul CNA care te va șoca

În cazul în care ai fost dezamăgit de modul în care a fost tratat subiectul pandemiei de către televiziunile din România, CNA este de altă părere.

Oficialii Consiliului Național al Audiovizualului au emis un raport cu privire la modul în care televiziunile din România au reacționat în această perioadă, de la instaurarea stării de urgență. Radu Herjeu, unul dintre membrii CNA, este uimit de modul mai mult decât decent în care s-a exploatat subiectul coronavirus la TV.

Este însă un pic surprinzător faptul că același Herjeu conștientizează că ar putea existe o diferență de percepție între publicul din fața televizorului și oficialii CNA. Cu alte cuvinte, se așteaptă ca tu să fii dezamăgit de ce s-a văzut la TV în această perioadă.

„Spre surprinderea mea şi a multor colegi, în rapoartele de monitorizare, luate ‘la rece’, am găsit mult mai puţine lucruri de reproşat televiziunilor decât păreau din afară şi văzând diversele reacţii în perioada asta foarte fierbinte. Dar, de fapt, aşa se întâmplă întotdeauna, dacă le priveşti „la rece”, lucrurile sunt, practic, mult mai puţin negre”, a declarat luni Radu Herjeu, pentru agenția Agerpres.

Afirmațiile referitoare la acest subiect au devenit publice în momentul în care, membrii CNA au analizat, luni, o serie de rapoarte ale Direcţiei Monitorizare, respectiv un calup ce viza Antena 1, Antena 3, B1 TV, Digi 24, Kanal D, PRO TV, Realitatea Plus, România TV – emisiuni difuzate în perioada 08 – 16.03.2020, şi un altul care includea Antena 1, Antena 3, B1 TV, Bucureşti FM, Digi 24, Kanal D, Prima TV, PRO TV, Realitatea Plus, România TV – sesizări care se refereau la epidemia de coronavirus.

În privința somațiilor care au fost date în această perioadă, oficialul CNA a atras atenția asupra unui gest al România TV. „E vorba de un „breaking news” în care moderatoarea a spus ceva de genul „toţi cei care ajung la terapie intensivă nu mai ies de acolo””, a precizat acesta.

Nu au lipsit mențiuni la adresa Antena 3 și B1 TV din cauza manifestărilor verbale din timpul emisiunilor Conspirații și Lumea lui Banciu. Aceste somații s-au dat pentru limbaj înjurios. O somaţie publică a primit şi postul România TV pentru „limbaj injurios” în cadrul unei emisiuni moderate de Victor Ciutacu. Încălcările nu vizau tematica coronavirusului.

Au existat propuneri de amendare mai multe înaintate către membrii consiliului în ultimele săptămâni, dar acestea nu s-au bucurat de un număr suficient de mare de voturi. „Digi 24 n-a primit încă nimic. Au fost două propuneri, una făcută de mine, de 5.000 de lei, şi o somaţie, pe „informare corectă”, pentru ştirile în care au dat-o ca decedată pe doctoriţa de la Spitalul „Gerota”. În cazul postului Realitatea Plus s-a propus o amendă de 5.000 de lei, pentru emisiunea „Jocuri de putere” şi somaţie pentru alte speţe. Eu am propus amendă pentru „dreptul la imagine”, din cauză că s-au adus o serie de acuzaţii Sorinei Pintea şi moderatorul n-a binevoit să ceară şi dovezi; somaţia a fost propusă pe Covid-19, pentru că se vehiculau teorii ale conspiraţiei, în sensul că virusul ar fi fost fabricat şi plasat. Votul pentru ambele posturi va fi reluat la viitoarea şedinţă”, a precizat membrul CNA.

DĂ PLAY ȘI FII MAI INFORMAT DECÂT PRIETENII TĂI