Câți kilometri de autostradă există în România, în lucru: în teorie, viitorul sună bine

Câți kilometri de autostradă există în România, în lucru: în teorie, viitorul sună bine

Să spui că România stă bine la capitolul autostrăzi este o exagerare, dar când vine vorba de proiecte pentru autostrăzi aflate în lucru, situația țării noastre este cât se poate de roz.

Pe primul loc în Europa, la capitolul kilometri de autostradă dați în folosință, se află Spania cu 16.204 kilometri de autostradă. Germania ocupă locul doi în top cu 12.845 de kilometri, în timp ce Franța se laudă cu 11.882. Italia ocupă poziția a patru în top cu 6671 de kilometri, în timp ce Polonia ocupă un foarte rezonabil loc cinci cu 3797 de kilometri.

Raportându-ne la aceste valori aparent futuriste,  România ocupă locul 23 în topul european al țărilor, în funcție de kilometri de autostradă. Momentan, sunt circulabili 829 de kilometri, cu vreo 20 de kilometri mai mult decât Bulgaria.

Cu toate acestea, Ministrul Transporturilor, Infrastructurii și Comunicațiilor este cât se poate de optimist în privința kilometrilor viitor de autostradă pe care îi vom avea în România. Din câte se pare, la această oră, avem nu mai puțin de 164 de kilometri de autostrăzi și drumuri naționale în lucru. Asta înseamnă că acești kilometri au depășit stadiul de proiect și se află în șantier, o distincție foarte importantă. Ca de obicei, lipsa autostrăzilor din România este provocată de fosta guvernare.

„Nu numai că şantierele nu s-au oprit, dar au fost accelerate marile proiecte de investiţii în infrastructură. În acest moment, avem 164 de kilometri de şantiere deschise pentru autostrăzi şi drumuri expres. Dintre acestea, aproape 70 km au fost şantiere deschise în primele patru luni. În perioadă de criză am reuşit să intrăm cu utilajele, pentru că lumea s-a săturat de anunţurile făcute de cei dinaintea noastră, care spuneau ‘Am trimis la ANAP validarea proiectului X’, ‘Am finalizat proiectul tehnic pentru autostrada Y’.

A început Sibiu – Piteşti, tronsonul 1 Sibiu – Boiţa, a început Varianta Ocolitoare Timişoara Sud, a început DN2 A2, apoi drumul expres Craiova – Piteşti, tronsonul 1. Până la sfârşitul anului, cred că putem să începem lucrările pe încă 80 de kilometri şi anume pe Centura Sud a Capitalei (52 km). De asemenea, Autostrada Transilvania care are cel puţin două tronsoane, Zimbor – Poarta Sălajului şi Nuşfalău – Suplacu de Barcău, unde vom anunţa câştigătorul în maxim 2- 3 săptămâni şi, dacă nu vin contestaţii, semnăm contractul pentru proiectare şi execuţie”, a explicat Lucian Bode, la B1 TV.

Ministrul Transporturilor a insistat în mai multe rânduri în declarațiile sale pe faptul că acestea nu sunt proiecte sau ”desene prin studiourile de televiziune”. În schimb, vorbim de șantiere care ar trebui finalizate în următorii ani. „Să ştiţi că lucrurile s-au schimbat (în privinţa contestaţiilor, n.r.). Lucrurile merg mai bine. Am trecut de la teorii, de la desene prin studiourile de televiziune, la lucrul efectiv. De ce se întâmplă lucrul acesta? Pentru că cei dinaintea noastră au ţinut foarte multe lucrări la sertar, aşteptând să vadă cine semnalizează în stânga sau în dreapta”, a concluzionat ministrul din Guvernul PNL. .

DĂ PLAY ȘI FII MAI INFORMAT DECÂT PRIETENII TĂI