Anunț pentru români: ce se întâmplă dacă expiră buletinul, permisul în timpul stării de urgență

Anunț pentru români: ce se întâmplă dacă expiră buletinul, permisul în timpul stării de urgență
Andrei Simion
Andrei Simion
17:29 12.04.2020

Ministerul Afacerilor Interne a explicat ce se întâmplă cu documentele expirate în timpul stării de urgență. Aceasta a fost decretată pe 16 martie, dar a fost prelungită cu o încă o lună. Dacă îți expiră permisul, buletinul sau alt act în această perioadă, MAI susține că are o soluție.

MAI a anunțat că de actuala decizie sunt vizate documentele emise de următoarele instituții: Poliţia Română, Direcţia Permise de Conducere şi Înmatriculare a Vehiculelor (DRPCIV), Direcţia pentru Evidenţa Persoanelor şi Administrarea Bazelor de Date, Inspectoratului General pentru Imigrări (IGI) și serviciile publice comunitare de evidenţă a persoanelor aflate în coordonarea metodologică a MAI.

Astfel, aici intră și buletine, și permise, dar și vizele de flotant. Românii vor avea însă la dispoziție 90 de zile de preschimbare a actelor respective. Iar asta după încetarea stării de urgență. Astfel, până când aceasta se termină, actele vor continua să fie valide.

Totuși, în cazuri excepționale, care au la bază motive medicale, pierderea, furtul, distrugerea actului de identitate, cetățenii pot solicita eliberarea unui nou act de identitate sau, după caz, înscrierea menţiunii privind stabilirea reşedinţei.

Ce trebuie să știi despre permisul de conducere sau buletin

De prelungire beneficiază următoarele: permisele de conducere româneşti, autorizaţiile de circulaţie provizorie, dovezile înlocuitoare ale certificatelor de înmatriculare şi ale permiselor de conducere eliberate de către serviciile publice comunitare regim premise de conducere şi înmatriculare a vehiculelor la depunerea dosarelor de înmatriculare, transcriere, certificate de înmatriculare sau preschimbare permise de conducere româneşti sau străine sau duplicate.

Dovezile sunt valabile până la primirea de către titulari sau deţinători a certificatelor sau permiselor de conducere livrate de către DRPCIV. Nu intră în această categorie dovezile înlocuitoare cu drept de circulaţie ale permiselor de conducere care se eliberează de serviciile rutiere în cazul unor abateri la regimul circulaţiei.

În ceea ce privește cărțile de identitate, intră ca fiind valabile și cele provizorii, menţiuni de stabilire a reşedinţei emise şi prelucrate de Direcţia pentru Evidenţa Persoanelor şi Administrarea Bazelor de Date (DEPABD) şi de către serviciile publice comunitare de evidenţă a persoanelor.

Nu în ultimul rând, în cazul dovezilor înlocuitoare pentru permisele de conducere, nu este necesar ca persoanele respective să depună cereri de prelungire. În dosarele instrumentate de parchete, procurorii vor emite, din oficiu, ordonanţe de prelungire a acelor dovezi pentru care anterior a fost dispusă o ordonanţă.

Ordonanţele de prelungire vor fi transmise pentru operare la unităţile de poliţie competente, fără a mai fi necesară consemnarea pe dovadă a prelungirii în această situaţie excepţională. Toate detaliile sunt pe site-ul MAI.

DĂ PLAY ȘI FII MAI INFORMAT DECÂT PRIETENII TĂI
Etichete: