Autostrada Cormanic – Brașov, un vis frumos: ce probleme s-au mai găsit și care este noul termen

Autostrada Cormanic – Brașov, un vis frumos: ce probleme s-au mai găsit și care este noul termen

Au trecut 30 de ani și, cel mai probabil, vor mai trece tot atâția până când vei putea ajunge de la Brașov la București pe autostradă.

Într-o intervenție recentă a ministrului Transporturilor la Digi24, oficialul a făcut o treabă foarte bună în a ne convinge că autostrada Comarnic Brașov nu există din cauza vechii guvernări PSD-iste. Darius Vâlcov este de fapt de vină pentru faptul că îmbătrânești pe DN1. El a inițiat un parteneriat public-privat dezastruos care a trebuit anulat, conform spuselor lui Lucian Bode.

În opinia ministrului, proiectul autostrăzii Comarnic-Brașov este cel mai bun exemplu de ”cum să-ți bați joc tu stat român de un proiect important de infrastructură”. Dacă ai auzit vreodată de faptul că se fac numeroase studii de fezabilitate în loc să se construiască ceva pe partea de autostrăzi în România, exact aceeași scuză s-a folosit și acum.

Guvernarea PNL a fost nevoită să realizeze un nou studiu de fezabilitatea, iar autostrada ipotetică va avea un nou traseu. De această dată, s-a pus accentul pe protejarea stațiunilor montane.

””Întâmplător”, s-au construit foarte multe vile pe traseul acestei autostrăzi, s-au dat foarte multe autorizații de construcție care nu trebuiau date, astfel că ar fi ajuns autostrada să treacă prin etajul 6 al unor clădiri apărute exact în calea ei. Traseul autostrăzii Comarnic trecea prin curtea Palatului Cantacuzino”, spune Bode care dă ca termen de finalizare a noului proiect de 5-6 ani.

Dincolo de scuze, Bode s-a aruncat și la câteva promisiuni legate de ceea ce se întâmplă în continuare. Centura Comarnic, pe o distanță de 7 kilometri cu profil de autostradă va fi scoasă la licitație pentru proiectare și execuție pe parcursul acestei veri. Pentru restul autostrăzii A3 de la Ploiești la Râșnov va fi scoasă la licitație proiectarea, iar de la Sinaia spre Nord tot traseul va avea un aliniament nou. La Bușteni, unde inițial s-a discutat de o autostradă-centură precum la Comarnic, s-a decis ca drumul de mare viteză să ocolească stațiunea printr-un tunel.
DĂ PLAY ȘI FII MAI INFORMAT DECÂT PRIETENII TĂI