YouTube pregătește o schimbare radicală după ce-a dat-o în bară în 2018

YouTube pregătește o schimbare radicală după ce-a dat-o în bară în 2018

YouTube are o problemă majoră cu anumite clipuri, din cauza voturilor negative adunate de la o masă mare de utilizatori, într-un timp scurt. Ba chiar clipul său a ajuns să dețină recordul în 2018.

În funcție de timpul pe care îl petreci pe YouTube, este foarte probabil să fi asociat la un moment dat un like sau dislike unuia sau mai multor clipuri. Acele butoane au fost puse acolo ca o manifestare a opiniei personale.

Din păcate, există mai multe situații în care acele aprecieri au fost manipulate și, de cele mai multe ori, manipularea se întâmplă într-o direcție negativă. Un influencer își poate încuraja fanii să acceseze un anumit clip doar pentru a da dislike în masă. Problema este că acest lucru se întâmplă foarte des, iar cei de la YouTube nu sunt mulțumiți.

Tom Leung este director de proiect la YouTube și a detaliat de curând câteva posibile soluții la problema abuzului de butonul dislike de către o mulțime de oameni. S-a folosit până și termenul ”dislike mobs”.

Printre posibilitățile care se iau în calcul sunt incluse dezactivarea numerotării like-urilor și dislike-urilor. Ai putea fi obligat să dai un motiv pentru dislike, în același fel în care trebuie să justifici dacă raportezi un clip sau o postare pe Facebook. Nu este exclus să fie eliminată doar numerotarea dislike-urilor sau să fie eliminat butonul efectiv.

Pentru că nu este greu să stabilești dacă o soluție este perfectă sau nu, Leung a recunoscut că tertipurile pe care le are în minte și au și câteva minusuri importante. Dacă ceri o explicație, le faci viața utilizatorilor mai grea. Dacă elimini ideea de ”dislike”, mulți pot considera gestul ca fiind unul extrem și nu foarte democractic. În final, nu este exclus ca niciuna dintre soluțiile de mai sus să nu fie implementată.

Prin discursul de mai jos, directorul YouTube speră să stârnească generarea de feedback din partea comunității de creatori și, în acest fel, să ajungă probabil la o soluție mai bună decât cele propuse de el. Nu de alta, dar un număr mare de dislike-uri are potențialul să îngroape un clip în arhiva YouTube, să-l facă irelevant și să-i restricționeze masiv probabilitatea de a fi vreodată recomandat.

DĂ PLAY ȘI FII MAI INFORMAT DECÂT PRIETENII TĂI