”Spargerea” Faceboook în bucăți, recomandată de un co-fondator: argumentele îngrijorătoare

”Spargerea” Faceboook în bucăți, recomandată de un co-fondator: argumentele îngrijorătoare
07:48 10.05.2019

Într-un set de declarații surprinzătoare, unul dintre co-fondatorii Facebook a venit cu argumente importante pentru ”spargerea” gigantului în companii mai mici.

În prima etapă de dezvoltare a Facebook, Chris Hughes a fost unul dintre partenerii de încredere ai lui Zuckerberg și s-a putut lăuda cu titlul de co-fondator. Încă din 2012 însă, în momentul în care a decis să-și vândă ultimele acțiuni și să renunțe la orice poziție deținută în companie, Hughes a simțit că direcția spre care se orientează titanul rețelelor sociale nu este benefică pentru oameni.

Ca să atragă atenția asupra situației actuale din piața rețelelor sociale, Hughes a făcut o comparație între Facebook și marile companii din domeniul petrolier sau al comunicațiilor, care au deținut la un moment dat monopolul în piețele respective. Referințele au fost către Standard Oil, compania petrolieră creată de John D. Rockefeller și AT&T, gigantul de telecomunicații înființat de Alexander Graham Bell, inventatorul telefonului.

„Cum ar funcționa o divizare? Facebook ar avea o perioadă scurtă pentru a vinde afacerile Instagram și WhatsApp, iar cele trei vor deveni companii distincte, cel mai probabil tranzacționate pe bursă. Acționarii Facebook ar deține la început acțiuni în noile companii, deși Mark și alți executivi ar fi probabil obligați să renunțe la acțiunile lor care le dau putere de decizie”, spune Hughes.

În opinia sa, pentru a preveni o repetare a scandalului Cambridge Analytica, aceasta ar fi singura soluție. Nu au ajutat nici controversele din ultimii ani legate de exploatarea datelor personale ale utilizatorilor pentru câștiguri financiare, într-o manieră îndoielnică. Co-fondatorul companiei a insistat pe faptul că modelul de business al Facebook este terifian, bazându-se exclusiv pe captarea atenției utilizatorilor pentru cât mai mult timp. „Mark Zuckerberg nu poate repara Facebook, dar guvernul nostru o poate face”, este de părere Chris Hughes.

În final, unul dintre primii angajați ai gigantului american a explicat ce s-a schimbat de la ultima sa întâlnire cu Mark Zuckerberg, în 2017. „De atunci, reputația personală a lui Mark și reputația Facebook s-au scufundat. Greselile companiei – practicile de confidențialitate slabe care au trimis datele a zeci de milioane de utilizatori la companie de consultanță politică; răspunsul lent față de agenții ruși, retorica violentă și știrile false; dorința nemărginită de a ne capta din ce în ce mai mult timpul și atenția – domină titlurile presei. (…) Am un sentiment de furie și de responsabilitate” a concluzionat Hughes.

loading...