De ce telefonul te face să fii mai leneș decât ți-ai fi imaginat vreodată

De ce telefonul te face să fii mai leneș decât ți-ai fi imaginat vreodată
19:13 27.05.2019

Probabil te-ai gândit că tehnologia îți afectează creierul, dar se pare că telefonul te face și mai neproductiv. Totul pornește de la notificări.

Ca ființe umane, suntem distrase extrem de ușor. Dar nu ne dăm foarte ușor seama că un smartphone ar putea să ne distragă mai mult decât am vrea de la sarcinile importante. În medie, primești 63 de notificări pe zi, adică de cam atâtea ori îți întrerupi activitatea pe care o întreprinzi și te uiți la ce ai mai primit.

În momentul în care creierul se confruntă cu distrageri, sunt afectate două zone ale creierului: lobul parietal și cel frontal, care intră într-un fel de conflict. Primul răspunde la distrageri, iar cel de-al doilea ne ajută să ne menținem concentrarea. Dacă lobul frontal îl poate ține pe cel parietal sub control, creierul îți permite să rămâi concentrat.

Creierul este afectat de notificări

În acest sens, cercetătorii de la Georgetown University au realizat un studiu cu ajutorul mailurilor. Aparent, de fiecare dată când îți cureți inbox-ul, ai impresia că efortul cognitiv necesar nu este unul foarte mare. De fapt, aceste micro-decizii pe care le iei în acest simplu proces necesită mai mult efort mental decât crezi. Astfel, momentul în care trebuie să iei o decizie importantă devine unul dificil.

Pentru studiu, cercetătorii au împărțit oamenii în două grupuri. Primul grup era format din oameni care puteau să-și verifice mailurile oricând voiau. Celălalt grup trebuia să le verifice numai în anumite momente ale zilei, de 3-5 ori pe zi. Potrivit rezultatelor, cei din cea de-a doua categorie s-au simțit mai puțin stresați și mai puțin copleșiți.

Ca rezultat, cu cât suntem mai copleșiți din punct de vedere cognitiv, cu atât mai ușor putem fi distrași de o nouă notificare. În plus, fiecare situație în care îți muți atenția de la sarcina pe care o ai de îndeplinit la verificarea unei notificări, necesită și mai mult efort cognitiv. Deși pare un mic moment de respiro de la muncă, tot procesul te epuizează și mai tare.

Ca soluție, ai putea să-ți pui telefonul pe Do not disturb atunci când ai ceva important de făcut, spune Kostadin Kushlev, asistent în cadrul departamentului de psihologie de la Georgetown University. Sau, dacă te poți controla să nu-l verifici prea des, să îl ții pe silențios.

Sursa: digg