Netflix a bătut ”cablul”: cât de mare a ajuns numărul abonaților la streaming, față de TV

Netflix a bătut ”cablul”: cât de mare a ajuns numărul abonaților la streaming, față de TV
08:44 22.03.2019

Dacă ți se pare că toți prietenii tăi au Netflix, HBO Go sau alt serviciu de streaming, nu ești singur. Acesta este un trend global care afectează negativ televiziunea tradițională.

Companiile tradiționale de cablu și-au făcut de mult timp griji în legătură cu diversele servicii de streaming răspândite în fiecare colț al mapamondului. Acum au însă un motiv solid să o facă și nu mai vorbim doar de o bănuială legată de schimbare modului în care ne bucurăm de filmele și seriale preferate.

În 2018, un raport publicat de IHS Markit și preluat de MPAA confirmă, pentru prima oară în istorie, că au existat mai mulți abonați la servicii de streaming online, decât la cablu. La nivel global, numărul celor care au apelat la Netflix, HBO Go, Hulu, Crackle, Showtime, STARZ și multe alte pentru satisfacerea nevoii de diverstiment a fost de 613,3 milioane de oameni. Abonații la cablu au fost de 556 de milioane de persoane.

În mod real, discrepanța nu este fabuloasă, mai ales că foarte mulți se află cu un picior în ambele tabere. Dacă ai un abonament la Netflix, nu înseamnă că ai renunțat la RCS&RDS, Telekom sau UPC. Problema mai gravă ține însă de trend. Comparativ cu 2017, anul trecut a sărit numărul abonaților la streaming online cu 27%. În același timp, numărul celor care plătesc un abonament la servicii tradiționale de televiziune prin cablu a scăzut cu două procente. Până și numărul celor care se uită la televizor prin IPTV, comparativ cu amatorii de satelit, a fost mai mare.

Cu alte cuvinte, orientarea către conținut digital este mai evidentă ca niciodată și nici măcar nu contează unde te afli pe mapamond. Ca lucrurile să fie mai clare, același studiu a arătat că majoritatea oamenilor plătesc mai mult mai abonamente de streaming din confortul căminului, decât pe vizite la cinematograf. În 2018, a fost vorba de 42,6 miliarde de dolari pe platforme precum Netflix, comparativ cu 41,1 miliarde de dolari pe bilete la cinema. Vânzările de filme în format ”tipărit”, pe disc, s-au reflectat în cheltuieli de 13,1 miliarde de dolari, aproape jumătate comparativ cu cifra din 2014.

Sursa: MPAA