16 apr. 2019 | 15:00

Microsoft, cel mai recent jucător care propune un rival pentru AirPods

ACTUALITATE
Microsoft, cel mai recent jucător care propune un rival pentru AirPods
Apple

AirPods ale Apple au devenit cele mai populare căști wireless din prezent, iar acum alți producători speră la același succes, cu produse similare.

Apple a lansat AirPods în 2016 și nu au fost primite foarte bine și s-au creat multe glume pe seama aspectului lor. Însă, treptat, căștile au devenit din ce în ce mai populare și atât utilizatorii de iPhone, cât și de Android au început să le folosească.

Compania americană a lansat a doua versiune a AirPods în martie și a adus câteva îmbunătățiri precum încărcarea wireless. Deoarece au văzut că aceste căști au succes și alți producători vor o parte din plăcintă. Google a lansat Pixel Buds în 2018, Samsung a lansat în februarie Galaxy Buds, iar Amazon și-a declarat intenția de a crea căști wireless similare AirPods, dar cu Alexa integrată.

Cel mai recent jucător care a intrat în horă este Microsoft. Se pare că gigantul american lucrează la o perechi de căști wireless, nume de cod „Morrison”, care s-ar putea numi Surface Buds. Compania și-a făcut debutul în domeniul audio anul trecut cu MIcrosoft Surface Headphones (de tip over ear) ce sunt dotate cu tehnologie de anularea zgomotului de fundal și vine cu asistentul digital Cortana.

Microsoft, Samsung și Google vor să concureze cu AirPods al Apple

Așa că este normal ca Microsoft să încerce să vândă și căști audio in-ear ce să fie ușoare și portabile, mai ales că par a fi din ce în ce mai utilizate.

Apple nu a dezvăluit niciodată cifre concrete legate de AirPods, dar firma de cercetare IDC estimează că producătorul american a vândut 5,8 milioane de astfel de căști audio (inclusiv AirPods, dar și produse Beats) în al patrulea trimestru al anului trecut.

De asemenea, Counterpoint Research, firmă de cercetare, estimează că Apple a pus pâna pe 60% din piața de căști audio mondială în al patrulea trimestru 2018.

Pe de altă parte, Microsoft începe să mizeze din ce în ce mai mult pe produse hardware, iar laptopurile și calculatoarele companiei se vând bine, mai ales în SUA, unde a ajuns pe locul cinci în topul producătorilor de PC-uri.