Motivul pentru care melodiile moderne devin tot mai scurte

Motivul pentru care melodiile moderne devin tot mai scurte
16:30 14.02.2019

Media unui cântec prezent în Billboard Hot 100 în 2000 a fost de peste patru minute, iar acum a scăzut la trei minute și 30 de secunde. De ce melodiile moderne devin mai scurte?

Melodiile devin din ce în ce mai scurte, iar de vină sunt serviciile de streaming. Din 2013 până în 2018, media unui cântec din topul Billboard Hot 100 a scăzut de la trei minute și 50 de secunde la trei minute și 30 de secunde.

6% din cântecele prezente în topul pe 2018 au avut o durată de două minute și 30 de secunde, cu 1% mai mult decât în 2017.

Banii și modul în care se fac bani din muzică în prezent sunt motivele pentru care melodiile devin mai scurte. Mai multe încărcări ale unei melodii înseamnă mai mulți bani. În 2015, 34% din veniturile unui artist muzical veneau din streaming, iar în 2018 acest procent a explodat la 75%.

Serviciile de streaming plătesc deținătorii drepturilor de autor în funcție de câte ori este ascultată o melodie. Spotify nu divulgă câți bani dă pe fiecare audiție în regim de streaming, dar ar putea fi vorba despre o sumă cuprinsă între 0,004 și 0,008 dolari. Toate melodiile sunt plătite la fel. Deci nu contează dacă o melodie are 10 minute sau doar două. Volumul contează și nu există un stimulent pentru artiști să facă melodii mai lungi.

În medie, o melodie de pe albumul de debut al lui Kendrick Lamar, unul dintre cei mai populari artiști din prezent, a fost de cinci minute și 37 de secunde. Pe cel mai recent album, DAMN, media este de trei minute și 57 de secunde.

Lamar nu este singurul. Drake, unul dintre cei mai prolifici muzicieni, respectă tendința și melodiile de pe albumul Scorpion sunt cu 11% mai scurte decât cele de pe albumul Views. În aceeași oală intră și Kanye West. Albumul Life of Pablo are opt piese, toate mai scurte de trei minute.

Acestă tendință de a scurta melodiile se aplică pe toate genurile, dar teste mai accentuată pentru genul Rap.

The Beatles este trupa muzicală responsabilă pentru creșterea lungimii melodiilor. „Hey Jude” are șapte minute și 11 secunde, adică cu două minute și jumătate mai lungi decât single-urile de la vremea aceea.

Grupul s-a certat cu producătorul George Martin, care spunea că melodia nu va fi dată la radio din cauza lungimii, iar John Lenon ar fi spus că „o s-o dea dacă e Beatles”. Interesant este că cea mai scurtă melodie care a ajuns pe primul loc în topul Billboard este tot de la Beatles, „She Loves You” cu două minute și 18 secunde.

DĂ PLAY ȘI FII MAI INFORMAT DECÂT PRIETENII TĂI
Sursa: Quartz