Spotify a ajuns să facă bani, dar nu mulțumită muzicii

Spotify a ajuns să facă bani, dar nu mulțumită muzicii
18:01 07.02.2019

Concurența pe piața servicilor de streaming audio este mai acerbă ca niciodată, dar cei de la Spotify se pare că fac ceva bine, având în vedere că sunt lideri.

În 2019, aproape că este ciudat să-ți descarci în prealabil muzica pe care vrei să o asculți pe un laptop, să o sincronizezi cu telefonul, doar pentru a te bucura ulterior de ea în deplasare. Cei mai mulți posesori de smartphone-uri au ajuns să fie abonați la diverse servicii de streaming. Poți folosi Spotify, Apple Music, Google Music, Deezer, Zonga, Tidal și nu numai. Până și în situația în care nu vrei să plătești pentru privilegiu, Spotify îți pune la dispoziție un plan de audiție mai puțin flexibil care include reclame.

Spotify este cel mai mare serviciu de streaming audio de pe mapamond de mult timp. După trimestrul patru al anului trecut, compania s-a lăudat cu 207 milioane de membri activi. Promovarea platformei a funcționat atât de bine în ultimul an, încât s-a înregistrat o creștere cu 30% a numărului de mai sus, comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut.

Deși ai auzit de mulți ani de Spotify și s-ar putea chiar să fi fost abonat de o lungă perioadă de timp, abia în ultimul trimestru al anului trecut, compania americană a înregistrat un profit. Poate părea absurd pentru un ochi neantrenat, dar acesta, din păcate, nu este un model de business foarte eficient, niciodată nu a fost.

De la peste 200 de milioane de utilizatori, Spotify s-a bucurat de încasări de 442 de milioane de euro, pentru un profit net de 94 milioane de euro. În mod previzibil, majoritatea banilor au provenit de la abonații contra cost. Acum, 96 de milioane de utilizatori au decis să dea bani pe Spotify. Aceasta este o creștere de 36% comparativ cu situația de acum un an.

Pentru că parteneriatele par să funcționeze, o promoție împreună cu boxele inteligente Google Home a facilitat realizarea de profit, mai ales în perioada sărbătorilor de Crăciun, când oamenii sunt predispuși la cheltuieli suplimentare.

DĂ PLAY ȘI FII MAI INFORMAT DECÂT PRIETENII TĂI