Dacă Uber e interzis, România poate pierde milioane de euro la buget

Dacă Uber e interzis, România poate pierde milioane de euro la buget
11:30 04.03.2019

Guvernul României pregătește un proiect prin care să interzică firmele de ridesharing ca Uber sau Taxify și susține că nu va avea un efect negativ financiar. Totuși, o firmă de contabilitate susține contrarul.

Bugetele naționale și locale ale României ar putea pierde 20 de milioane de Euro provenind din contribuțiile șoferilor Uber, conform companiei de contabilitate, taxe si audit Jasill.

Compania lucrează cu sute de PFA-uri și SRL-uri ce oferă servicii de transport prin intermediul platformei Uber în România. Studiul a fost făcut în contextul dezbaterii pe marginea legii taximetriei, care ar urma să fie modificată prin OUG de către guvern și care ar putea duce la limitarea sau dispariția serviciilor de ridesharing în lipsa unei reglementări specifice a acestora.

Se pare că Guvernul vrea să interzică Uber și Taxify și a redactat un proiect de OUG. În textul OUG-ului este specificat că „este interzis transportul public, contra cost, de persoane cu un autoturism, fără a deține pentru asta, după caz, autorizație taxi valabilă sau copie conformă valabilă”.

Cei de la guvernare susțin că acestă măsură nu va avea niciun efect negativ financiar. Totuși, firma de contabilitate susține contrarul și interzicerea ar putea duce la pierderea a 20 de milioane de euro.

Estimarea ia în calcul o contribuţie lunară medie de aproximativ 780 de lei pentru un șofer care conduce 6-8 ore pe zi, constând în TVA intracomunitar, taxe pe profit, taxe asigurări sociale, sănătate și impozit de venit plătite de un număr estimat de 10.0000 mii de șoferi parteneri din București, Brașov, Cluj și Timișoara, care colaborează cu Uber în regim part time sau full time.

“Marea majoritate a partenerilor, fiind SRL-uri (adică microîntreprinderi), plătesc taxe pe venit. Cei mai mulți sunt înregistrați doar pentru TVA intracomunitar și acest lucru asigură o colectare de 100% a TVA-ului colectat la bugetul statului, fără a avea posibilitatea la alte cheltuieli deductibile” a spus Flavius Jakubowicz, partener executiv în cadrul Jasill.

În România, Uber colaborează doar cu şoferii parteneri care dețin o entitate fiscală – PFA sau SRL – și care plătesc taxe pentru veniturile generate prin intermediul platformei Uber.