06 sept. 2019 | 11:27

Cercetătorii au descoperit un material nou: provine de pe altă planetă

Cercetătorii au descoperit un material nou: provine de pe altă planetă

În teorie, lista elementelor este bătută în cuie de mult, sub forma tabelului lui Mendeleev. Ocazional, însă, sunt descoperite materiale noi care nu au mai fost documentate niciodată.

Un grup de cercetători a descoperit un nou material mineral integrat în interiorul unui meteorit. Acesta a fost identificat în Central Victoria, lângă Wedderburn, în Australia. În opinia oamenilor de știință, mineralul a fost creat în interiorul nucleului unei planete care a fost distrusă cu câteva epoci în urmă.

Noul material a fost identificat într-un meteorit cu fațete roșii și negre. Acesta a fost erodat destul de tare în călătoria sa prin spațiu ce ar putea să se fi întins pe parcursul câtorva milioane de ani. Numele dat noului material este Edscottite.

Este interesant de reținut faptul că meteoritul în sine, pe lângă faptul că a fost descoperit în urmă cu peste 60 de ani, în 1951, el este foarte mic. Nu a ajutat nici faptul că cercetătorii au tot luat bucățele din el pentru studiu. În forma sa finală, poate fi admirat în Muzeul Victoria din Australia.

Diverși meteoriți cad deseori pe pământ, doar că, de cele mai multe ori, sunt foarte mici și ajung să dispară în flăcări în momentul în care intră în atmosfera planetei noastre. Cel mai probabil, îi vezi precum o stea căzătoare, înainte să fie spulberați. Particularitatea unică a meteoritului Wedderburn constă în originea sa. Pentru că provine din interiorul nucleului unei planete îndepărtate, nu este neapărat o surpriză faptul că integrează un material neobișnuit.

Au mai existat numeroase tentative de analiză ale meteoritului în trecut, dar dificultățile majore întâmpinate au fost derivate din dimensiunea infimă. Inițial, a avut 220 de grame, la momentul descoperirii. Acum are 71 de grame, pe care le poți vedea la muzeu. Descoperirea noului material a fost făcută de către oamenii de știință de la CalTech din SUA. Ei au obținut o bucată din meteori în 2018, în timp ce concluziile legate de Edscottiet au fost trase de curând.

La 11 ani am instalat primul meu Windows 95, iar la 14 ani mi-am cumpărat o rachetă de Pentium la 133 MHz cu 128 MB RAM si hard disk de 160 MB. După bacalaureat m-am angajat, timp de mai bine de trei ... vezi toate articolele