Cel mai mare Black Friday a început deja și nimic altceva nu e la fel

Cel mai mare Black Friday a început deja și nimic altceva nu e la fel
07:05 11.11.2019

Black Friday în România va fi pe 15 noiembrie, dacă vrei o dată orientativă. Altfel, e și acum. Diverse magazine au diverse campanii. Și așa se întâmplă deja în China, unde Single’s Day e un eveniment de comerț online care reușește să aibă răsunet internațional.

Tradițional, Single’s Day e primul eveniment de tip Black Friday din lume. Și, până acum, chinezii au făcut show cu achizițiile. De data aceasta, Alibaba face Single’s Day timp de o săptămână, din 11 noiembrie până pe 17 noiembrie. Sunt șapte zile pline cu reduceri, ca să facă record și mai mare de shopping.

În 2017, de exemplu, Alibaba a stabilit un nou record pe vânzări. În doar 24 de ore, încasările au depășit 25 de miliarde de dolari. Cea mai importantă zi din China dedicată cumpărăturilor online a întrecut toate așteptările comercianților chinezi, dar nu numai. Firesc, e departe de ceea ce ai crede că e Black Friday în Europa sau America.

Cum a apărut alternativa la Black Friday în China

Single’s Day a apărut dintr-un motiv total neinspirat, poate, dar care a prins chinezii mai mult decât ai crede. A pornit ca o sărbătoare obscură „anti-Valentine” pentru persoanele singure din China din anii 1990. Atunci, studenții de la Universitatea Nanjing au început să sărbătorească singurătatea lor. Și e „pentru cei singuri” datorită modului în care se scrie data aceasta în calendar: 11.11. Doar 1, adică „singles”.

La noi a venit sub numele Ziua Burlacilor, dar fără mare succes.

China are și un puternic dezechilibru de gen. În 2011, datele oficiale au arătat că erau cu 20 de milioane mai mulți bărbați decât femeile sub vârsta de 30 de ani. Până în 2020, sociologii se așteaptă ca discrepanța să ajungă la 35 de milioane. Iar până în 2030, se estimează că bărbații chinezi de la vârsta de 30 de ani nu se vor căsători niciodată. Dar comerțul merge, mai ales când e structurat pe sistemul Black Friday.

La fel cum Black Friday în România a pornit de la eMAG, așa a fost și în China. Această alternativă la Black Friday a fost preluată de gigantul de comerț online Alibaba în 2009. A fost văzută ca o șansă de a spori vânzările în perioada de relaxare între sărbătorile naționale ale Săptămânii Aurii din China, din octombrie, și sezonul cumpărăturilor de Crăciun.

În ceea ce privește succesul, China, în sine, e mai mare decât un continent, ca populație. Astfel, toate regulile sunt date peste cap, față de ce știm în Europa sau America. Mai mult, renumele Alibaba a făcut să vină cumpărători și din alte zone, comenzile fiind plasate din sute de alte țări.

Când o să fie ziua reducerilor în România, conform eMAG

Chiar dacă unele magazine au oferte de tip Black Friday și acum, cu siguranță o să vezi așa ceva și pe 15 noiembrie, când eMAG a anunțat că va avea eveniment de Black Friday. Vei avea reduceri pe o varietate de site-uri ce la noi, începând cu eMAG, Altex, Medigalaxy, CEL.ro, Flanco, Domo și multe altele. Ofertele vor fi evidente în cazul produselor din foarte multe domenii.

Dacă luăm ca referință situația de anul trecut, în 2018 au fost la promoție trei milioane de produse, la care s-au adăugat ofertele a aproximativ 6.100 de parteneri din eMAG Marketplace. E de așteptat ca aceste cifre să crească acum. Iar magazinul își va activa ofertele în dimineața acelei zile, între 6 și 8.

DĂ PLAY ȘI FII MAI INFORMAT DECÂT PRIETENII TĂI