Care e legătura ciudată dintre creșterea consumului de alcool și Uber

Care e legătura ciudată dintre creșterea consumului de alcool și Uber
Teodora Tudosie
Teodora Tudosie
10:08 23.11.2019

Un nou studiu descrie legătura ciudată dintre creșterea consumului de alcool în rândul oamenilor și serviciile de ride-hailing oferite de companii precum Uber.

Serviciile de ride-sharing sunt extrem de utile pentru o mare parte a populației din zonele în care acestea sunt disponibile. Astfel, există mereu o opțiune practică prin care poți să ajungi acasă chiar și după ce s-a închis metroul și a trecut ultimul autobuz. Totuși, cercetătorii au arătat că apariția acestor servicii, care sunt întodeauna la îndemâna utilizatorilor, ar avea legătură cu creșterea consumului de alcool.

Un studiu realizat de o echipă de cercetători de la Louisville University și Georgia State University a constatat că, de fapt, consumul de alcool a crescut cu 3% în orașele în care serviciile de ridesharing precum cele oferite de Uber au devenit disponibile. De asemenea, fenomenul de „binge drinking” (consumul unei cantități de alcool pe o perioadă scurtă de timp) ar fi crescut cu 8% în aceste zone.

Ce legătură ar exista între Uber și consumul de alcool

Explicația este una destul de simplă: în cazul în care știi că există un serviciu care te poate duce în siguranță acasă, ai tendința să exagerezi cu consumul de alcool atunci când ieși în oraș.

Studiul a fost realizat în Statele Unite. Cercetătorii au utilizat datele colectate de Centrele de Control al Bolilor din America și le-au corelat cu perioadele în care Uber a devenit disponibil în marile orașe.

De asemenea, un alt studiu, din februarie, a descoperit că primul motiv pentru care oamenii aleg să călătorească cu Uber îl reprezintă faptul că, astfel, își pot lăsa mașina acasă și pot consuma alcool atunci când ies în oraș.

În ciuda datelor, este important să ai în vedere că nu există încă dovezi directe ale vreunei legături cauzale între serviciile de ridesharing și consumul de băuturi.

DĂ PLAY ȘI FII MAI INFORMAT DECÂT PRIETENII TĂI
Sursa: Futurism
Etichete: