Bacteriile bizare de pe Pământ care ne vor ajuta să descoperim extratereștrii

17:35 01.03.2019

Oamenii de știință caută de mult timp dovada că există viață dincolo de Pământ. Doar că, pentru a descoperi acest lucru, este mai greu.

Marte a fost pentru mult timp considerat un posibil cămin pentru viața extraterestră, deși oamenii de știință nu au găsit cu adevărat dovezi ale vieții acolo. Acum însă cercetătorii cred că ar putea exista o șansă ca pe Marte să existe forme de viață, după ce au descoperit bacterii bizare în solul din Deșertul Atacama din Chile.

Deșertul Atacama este considerat a fi foarte asemănător cu Marte din anumite privințe – este un loc atât de arid, încât pot trece secole întregi fără să fie atins de ploaie. Este cel mai apropiat loc pe care îl avem de Marte pe propria noastră planetă, potrivit Science Alert.

Rover-ul Zoë a reușit să dezgroape niște bacterii bizare din solul Deșertului Atacama. „Am arătat că un rover robotic poate să recupereze solul de sub suprafață în locul care seamănă cel mai mult cu deșertul de pe Pământ„, a explicat biologul Stephen Pointing, de la Yale-NUS College.

„Asta este important pentru că cei mai mulți oameni de știință sunt de acord că orice [formă de] viață pe Marte ar trebui să aibă loc sub suprafață pentru a scăpa de condițiile aspre de la suprafață, unde radiația înaltă, temperatura joasă, iar lipsa apei fac viața improbabilă”.

În 2018, oamenii de știință au descoperit în Deșertul Atacama bacterii vii. Dacă într-un loc atât de ostil și de arid poate să existe viață, atunci oamenii de știință speră că această descoperire s-ar putea aplica și în cazul planetei Marte.

„Este foarte entuziasmant pentru că demonstrează că sub-suprafața [deșertului] Atacama sprijină microbi foarte specializați, care o pot duce bine în solurile sărate alcaline de pe Marte, iar măsurătorile recente ale emisiilor signifiante de metan de la suprafața lui Marte sugerează că bacteriile care utilizează metan ar putea să o ducă bine acolo”.