26 iun. 2018 | 16:00

Cum a doborât Volkswagen un record mondial cu o mașină electrică

ACTUALITATE
Cum a doborât Volkswagen un record mondial cu o mașină electrică

Cei de la Volkswagen a reușit să înscrie un record mondial la cursa Pikes Peak, dar, deși și-au dorit mult asta, au avut câteva motive să creadă că nu vor reuși. Îți vom spune cum a fost posibilă victoria unei mașini electrice.

Puterea mașinilor electrice a fost mult mult timp subestimată. Chiar și eu am subapreciat deseori un sistem electric, în favoarea unuia pe combustie, dar recordul stabilit de Volkswagen I. D. R mi-a schimbat percepție despre vehiculele electrice. Ca un admirator amator al mașinilor, mi-am dat seama că performanțele unui motor electric le pot depăși pe cele ale unui motor diesel sau pe benzină și asta chiar în condiții dificile de condus.

Poate că o mașină electrică nu-ți asigură aceeași autonomie într-o cursă așa cum o fac mașinile obișnuite, dar puterea pe care o dezvoltă e cu adevărat sublimă, iar Volkswagen nu a stabilit doar un record în domeniul EV, ci și în ceea ce privește cursele.

Pikes Peak este a doua cea mai veche cursă din istoria americanilor, după Indianapolis 500 și că a fost stabilit un record istoric de către un automobil german electric, e într-adevăr de admirat, de-aia toată presa auto te înnebunește zilele astea cu știri despre recordul Volkswagen. E și o încercare de reabilitare din partea producătorului german, după scandalul Dieselgate care l-a costat un munte de bani. A preferat, în schimb, să cucerească alt munte, pentru a-și dovedi seriozitatea.

Secretul victoriei Volkswagen este unul destul de simplu de explicat și constă în chiar arhitectura electrică a mașinii. Faptul că mașina cântărește doar 1.113 kilograme, cu tot cu cele două baterii care alimentează motoarele, precum și puterea pe care unii o consideră modestă, de „doar” 680 de cai-putere, i-au permis să urce muntee în doar șapte minute și 57 de secunde.

Un motor electric construit bine și cu puterea necesară, dezvoltă performanțe mai bune decât motoarele pe combustie. Cel de pe Volkswagen I.D R atinge 96 km/h în doar 2,2 secunde. Problema cu mașinile electrice intervine când se încinge bateria. E ca la telefonul sau laptop. Când crește temperatura bateriei, scad și performanțele sistemului.

Din acest punct de vedere, pentru o mașină electrică este un atu faptul că motorul n-are nevoie de răcire din exterior și oxigen pentru combustie, proces care încetinește mult o mașină diesel sau pe benzină în curse de tip climbing. Dar rămâne de rezolvat problema bateriilor.

Cei de la Volkswagen au decis să renunțe la sistemul de răcire cu apă, pentru a ușura cât mai mult automobilul, așa că au ales răcirea pe aer. Dar a fost un joc de dat cu banul pentru Volkswagen, a riscat. Și totuși, cursa a fost mai mult decât un succes.

Chiar și așa, viitoarea ta mașină electrică nu va avea performanțele acestui Volkswagen, dacă vei decide să-ți cumperi una. Iar autonomia rămâne o problemă ce nu va fi soluționată nici în următorii zece ani. Volkswagen I. D. R are o vulnerabilitate din acest punct de vedere.

Mașina reușit să termine cursa, dar a avut noroc că a fost o cursă scurtă și chiar și așa, la linia de Finish avea bateriile aproape descărcate. Nimeni nu o să vrea o mașină care se oprește după vreo 20 de kilometri dacă o forțează mai tare.