Volkswagen reinventează legendarul microbuz, dar îi lipsește ceva

Volkswagen reinventează legendarul microbuz, dar îi lipsește ceva
19:13 02.12.2018

ID Buzz Cargo va fi cea mai tare dubă fabricată vreodată, pe care Volkswagen o va lansa ca urmaș al legendarului Microbuz T1, care a făcut istorie. Mașina va fi electrică și promite oa autonomie sporită.

S-a mai vorbit de ID Buzz și e mult așteptată de cei care au îndrăgit celebrul T1 apărut în anii ‘50.

Dar, așa cum s-a întâmplat și în cazul “strămoșului” său, ID Buzz va fi disponibil mai întâi în variantă cargo, deci ca dubă de marfă sau, cel puțin, un scop utilitar, dar nu pentru pasageri.

Modelul a fost pentru prima dată prezentat în luna septembrie a acestui an, în cadrul unei expoziții auto din Los Angeles (SUA). Iar conceptul în sine a fost prima dată dezvăluit publicului în urmă cu doi ani. Volkswagen prevede că noul Microbuz va intra în producție cel mai probabil în 2022, dacă se vor arăta doritori.

volkswagen id buzz cargo

Compania are de gând să construiască ID Buzz Cargo pe platforma MEB, dar va fi o versiune alungită, ca să ofere mai mult spațiu de încărcare. Astfel, rămâne suficient spațiu și pentru o baterie de capacitate 111 kWh, care oferă o autonomie de peste 500 de kilometri, în funcție de stilul de condus, de încărcătură și de condițiile de drum. Cifrele sunt încurajatoare, având în vedere că vorbim totuși de un microbuz, nu e un autoturism mic, cu două locuri, ca Smart Fortwo.

Realimentarea bateriei la curent se va face cu un încărcător puternic de 150 kW. Volkswagen promite o funcție de încărcare rapidă (80% în doar 15 minute) astfel că face mașina ideală pentru uz utilitar mediu, dar tot se întrevăd multe limitări, comparativ cu versiunile actuale Transporter pe carburanți.

ID Buzz Cargo are însă avantajul unui panou solar pe plafon, care oferă un surplus de energie pe vreme însorită.

Spre deosebire de Volkswagen T1 din anii ‘50 și ‘60, ID Buzz are motorul pe față, cu transmisie cu o singură treaptă și 201 cai-putere.

Noul Microbuz electric ar putea fi compatibil și cu un sistem autonom de condus, pentru că se dorește utilizare lui din 2022 ca automobil pentru preluare și livrare comenzi.

Din păcate, ID Buzz nu seamănă câtuși de puțin cu un T1 clasic și, parcă nu mai împărtășește aceeași “magie” ca microbuzul hippie.

loading...