Returnarea și înlocuirea produselor, cu reguli noi: ce impune UE și în România

Returnarea și înlocuirea produselor, cu reguli noi: ce impune UE și în România
09:42 05.03.2018

Uniunea Europeană impune noi norme privind returnarea bunurilor. Astfel, fie că activezi ca vânzător în mediul online sau offline, fie că ești client, trebuie să ții cont că perioada de remediere sau înlocuirea a produsului a fost prelungită la un an.

Dacă până acum aveai termen de returnare până la maximum șase luni, UE vine cu reglementări și spune că ai la dispoziție un an în care să înlocuiești produsul sau să primești service gratuit de la furnizor. Uniunea Europeană avea diverse norme pentru remedierea sau înlocuirea produselor defecte, în funcție de legislația statelor membre.

Acum, Parlamentul European adoptă un plan uniform, valabil pentru toate statele europene. Ele acoperă atât achizițiile online, cât și pe cele offline. La o primă vedere ai spune că vânzătorii sunt nedreptățiți, consumatorii fiind privilegiați.

Asta pentru că un client nu este obligat să demonstreze că produsul a fost defect de la momentul livrării sau cumpărării. Consumatorii au la dispoziție un an până să apeleze la oferirea opțiunilor de reparații sau înlocuire. În plus, în cazul în care reparațiile nu sunt efectuate corespunzător, are dreptul la o reducere a prețului produsului sau chiar rambursarea acestuia.

“Să luăm cazul unui client care cumpără un frigider dintr-un magazin local. În conformitate cu această nouă lege UE pentru consumatori, clientul ar avea un an (până acum perioada era de șase luni) să solicite reparații și înlocuirea gratuită, fără a fi nevoit să demonstreze că defecțiunea era prezentă la momentul cumpărării. Aceleași reguli s-ar aplica dacă frigiderul ar fi fost cumpărat online”, arată noua reglementare a Parlamentului European.

La rândul lor, comercianții trebuie să demonstreze că defectul produsului nu ține de responsabilitatea lor. Noul plan normativ vine ca o reglementare a eliminării blocării geografice, mai ales pentru cumpărăturile online. Până la finele anului, restricțiile impuse de magazine pe baza naționalității sau a locului de reședință vor dispărea.

„Normele asigură condiții echitabile pentru întreprinderi, oferindu-le mai multă certitudine juridică și încredere pentru a se angaja în vânzări transfrontaliere. Prin înlăturarea barierelor juridice, susținem, în special, companiile noastre foarte mici, permițându-le să își asume o cotă echitabilă în comerțul electronic alături de giganți ca Amazon”.

Sursa: Adevărul
loading...