De ce are Uber mașini electrice în România. Calculul care ne arată viitorul

De ce are Uber mașini electrice în România. Calculul care ne arată viitorul

Uber a lansat recent în București cel mai nou serviciu al său cu mașini electrice. Uber Green este cu un pas mai aproape de viitor, din perspectiva transportul și a ridesharing-ului.

Tendința românilor de a se îndrepta spre mașini electrice și hibride arată un viitor mai curat și, poate cel mai important când vine vorba de București, fără trafic. Încă nu se știe dacă ei sunt cei care au o afinitate pentru astfel de autovehicule sau e doar o tendință la nivel european cu care țara se conformează. Cred că e puțin din amândouă.

Uber Green este primul serviciu de transport care s-a conformat tendinței. Serviciul de ridesharing a pus la dispoziția bucureștenilor 20 de mașini electrice Renault Zoe. Desigur, e proiect pilot, dar e începutul revoluționării industriei.

De la an la an, vedem din ce în ce mai multe mașini electrice pe stradă. La nivel național, o statistică, realizată de Deloitte România, arată că în următorul deceniu majoritatea autoturismelor vor fi electrice sau hibride. Astfel, în 2030, din cele 6,3 milioane de autoturisme care vor circula în România, 4,33 milioane vor fi cele cu motor termic, clasice, iar restul vor fi motoare cu propulsie alternativă, hibride sau electrice.

Cât despre mașinile care se plimbă astăzi pe străzi, ele vor fi de domeniul istoriei, chiar și la noi în țară. În 2050, din cele aproximativ 8,05 milioane de automobile din România, 6,54 vor fi electrice. Vor exista și mașini hibride, circa 1,1 milioane. Chiar și așa, mașinile cu motor clasic, pe benzină sau motorină, nu vor dispărea cu totul. Studiul Deloitte estimează un număr aproximativ de 366.000 de astfel de autoturisme.

Dacă vorbim de motoare electrice, vorbim și despre infrastructura alimentării acestora. Raportul arată că până la finele lui 2030, în România vor exista 370.000 de puncte de încărcare a bateriilor mașinilor, iar până în 2050 vor fi construite cam 4,4 milioane.

Cât despre mașinile electrice deja existente în România, numărul nu este chiar mare, dar e promițător. În primele opt luni ale lui 2017, 1.518 de mașini electrice și hibride noi au fost înmatriculate în țară. Aproape 2% din totalul mașinilor înmatriculate.

Citește și:
Sursa: Economica