31 ian. 2018 | 21:30

Specia de dinozaur descoperită în Sahara care rezolvă un mister

Specia de dinozaur descoperită în Sahara care rezolvă un mister

Paleontologii au scos la iveală o nouă specie de dinozaur. Aceasta ar putea rezolva, în cele din urmă, misterul reptilelor antice gigantice din Africa.

Africa a fost odată populată cu specii de dinozaur dintre cele mai uriașe. Oamenii de știință știu foarte puțin despre ceea ce erau, despre ce s-a întâmplat cu ei și despre cum sunt legați de cei din Asia. Astfel, descoperirea spectaculoasă din Egipt pe care au făcut-o paleontologii este de-a dreptul uimitoare.

În deșertul Sahara din Egipt, noua expediție, venită la inițiativa Universității Mansoura, a scos la iveală un sauropod cât un autobuz. Acest dinozaur, numit Mansourasaurus shahinae, este special prin gâtul său extrem de lung. Oamenii de știință numesc noul schelet drept piesa centrală din puzzle-ul dinozaurilor din Africa.

Mansourasaurus a trăi în urmă cu 80 de milioane de ani. Fosila descoperită măsoară undeva între opt și zece metri, cam cât un autobuz londonez, și cântărește cam cât un elefant. Dovezile prelevate din fosile arată că a fost o specie erbivoră, cu plăci osoase care îi acopereau pielea.

Fosilele din Africa sunt extrem de rare, deoarece multe dintre ele sunt îngropate și ascunse sub pământul acoperit cu vegetație. Recuperarea acesteia a fost realizată \de către o echipă de cercetători internaționali a fost posibilă cu ajutorul Universității Mansoura, o universitate publică egipteană, care a contribuit la numele noului dinozaur. Co-autorul studiului Eric Gorscak spune că aceasta este o „descoperire critică pentru paleontologia egipteană și africană”. Rămășițele dinozaurilor sunt în mare parte intacte, făcându-l cel mai detaliat specimen de dinozaur din perioada cretacică din Africa.

[readmore]

În timpul Cretacicului, continentele, care atunci erau unite într-un supercontinent numit Pangea, au început să se despartă și planeta a trecut prin unele schimbări geologice dramatice. Cercetătorii care au analizat oasele au concluzionat că dinozaurul a fost mai strâns legat de sauropodii din Europa și Asia, decât de cei din America de Sud și chiar din Africa de Sud.

Relația dintre Manosourasaurus și speciile europene și asiatice este un subiect de interes  pentru oamenii de știință, deoarece pune în lumină modul în care dinozaurii s-au mutat pe alte continente.