Protecția datelor personale pe Facebook e o glumă: 120 de milioane de utilizatori expuși

Protecția datelor personale pe Facebook e o glumă: 120 de milioane de utilizatori expuși
09:36 29.06.2018

Nici nu s-a pus praful pe dosarele de la scandalul Cambridge Analytica, iar Facebook a dat-o din nou de gard cu datele personale ale utilizatorilor.

După ce s-au lăudat că rețeaua de socializare va reveni la gloria de odinioară, iar o reclamă încerca să te convingă  de faptul că datele tale de pe Facebook vor fi în siguranță, compania americană este din nou în centrul unul scandal mediatic. Cea mai recentă investigație pe marginea acestui subiect a fost inițiată de autoritatea americană FTC din cauza faptului că gigantul lui Zuckerberg a permis și altor aplicații aparent banale să recolteze la scară largă datele utilizatorilor.

Un caz particular grav a fost dezvăluit de expertul în securitate Inti De Ceukelaire. La fel ca la Cambridge Analytica, totul a plecat de la o aplicație construită în jurul unui teste de personalitate. Din păcate, se pare că cei de la NameTests.com identificați de Ceukelaire au expus de mai bine de una datele a peste 100 de milioane de utilizatori. Întregul set de circumstanțe tehnice din spatele evenimentului a fost detaliat într-o postare pe Medium și pare să aibă legătură cu utilizarea unui javascript defectuos.

Din a doua parte a lui 2016, scriptul utilizat de creatorii NameTests.com ți-a expus id-ul de Facebook, numele și prenumele, limba nativă, genul, data nașterii, fotografia de profil, imaginea de copertă, moneda utilizată, dispozitivele pe care le folosești, ultima dată în care ți-ai actualizat datele, ultima postare, schimbare de status, fotografiile tale și lista de prieteni. Dintr-un punct de vedere, dacă ai făcut vreun sondaj al NameTests, poți să percepi toate datele de mai sus ca fiind publice de aproximativ doi ani.

Deși pare un pic șocant, cercetătorul care a făcut publică vulnerabilitatea NameTests a constatat că parcurgerea unui quiz precum ”Ce prințesă Disney ești?”se reflectă în expunerea activității tale pe Facebook pentru cel puțin două luni din urmă. Clipul de mai jos ar trebui să te ajute să înțelegi mai bine gravitatea întregului fenomen.