20 sept. 2018 | 12:45

Renault se apucă de construit mașini autonome care-ți fac cumpărăturile

ACTUALITATE
Renault se apucă de construit mașini autonome care-ți fac cumpărăturile

Mașinile autonome care îți livrează orice produs direct acasă sunt un subiect discutat de mult timp, iar printre cei interesați se arată și Renault.

În marile orașe ale lumii, în special cele americane, oamenii s-au obișnuit să comande aproape orice online. Cumpărăturile făcute pe internet te scapă de mult stres, chiar dacă presupun niște costuri suplimentare și s-ar putea să fie soluția viitorului de a face comerț exclusiv online.

Dar, comenzile plasate pe internet presupun creșterea numărului de mașini de curierat care tind să aglomereze și mai mult traficul urban. Probabil ai intrat cel puțin o dată în conflict cu o utilitară care ți-a tăiat calea sau a încălcat altă regulă de circulație pentru a livra la timp.

renault masini autonome livrari

Conceptul de smart city devine realitate treptat, chiar dacă nu așa cum vedem în filme. Iar unele companii ar putea investi în fabricarea unor mașini autonome care să preia și să livreze comenzile online în mod constant și să aibă prioritate în trafic, fără să-l încurce în vreun fel.

Printre aceste companii se numără și Renault care a prezentat la un salon auto de la Hanovra (Germania) așa-numitul Ez-Pro concept, un proiect futurist prin care brandul auto franțuzesc vrea să revoluționeze curieratul.

renault masini autonome livrari

Ez-Pro concept presupune pregătirea unei întregi flote de automobile autonome destinate livrărilor de produse, dar supravegheate de o persoană aflată la un dispecerat sau un centru IT de monitorizare.

Mașinile autonome concepute de Renault ar putea să circule atât independent, cât și în coloană, dar condusă de o “locomotivă”, o mașină care are rolul de lider al convoiului de livrare în cazul în care au de transportat mai multe produse la același destinatar.

Toate mașinile autonome Renault ar trebui să aibă același operator logistic și să transporte diferite tipuri de produse și mărfuri, iar fiecare automobil să aibă aceeași clientelă sau loc de livrare, ca să se organizeze mai eficient.
Renault crede că Ez-Pro concept ar fi o strategie urbanistică utilă, care contribuie la decongestionarea traficului și aduce beneficii atât cumpărătorilor, cât și comercianților.