Cel mai fascinant război de pe YouTube: PewDiePie vs. T-Series

Cel mai fascinant război de pe YouTube: PewDiePie vs. T-Series
Sursa foto: Array
11:00 21.12.2018

Dacă ai fost pe YouTube în ultimele luni, este posibil să știi despre războiul cel mai important de pe platformă din acest moment, dintre PewDiePie și T-Series.

Sursa conflictului? Numărul de abonați. Suedezul PewDiePie este, din 2013 până în prezent, youtuberul cu cei mai mulți abonați (peste 77.690.000 în momentul de față), însă canalul indian T-Series pare să îl prindă din urmă, cu cei peste 76.268.500 de abonați.

Diferența dintre cele două canale este de peste 1.400.000 de abonați, deși în ultimele luni au existat momente în care diferența era chiar și de 30.000. Dacă vrei să urmărești live cursa dintre cele două canale, poți intra aici.

Deși PewDiePie conduce în ceea ce privește numărul de abonați, T-Series pare să conducă când vine vorba de numărul total de vizualizări. Cam așa arată statisticile:

Statistici PewDiePie
Statistici PewDiePie din data de 20 decembrie 2018
Statistici T-Series
Statistici T-Series din data de 20 decembrie 2018

Cine e PewDiePie și ce e T-Series

pewdiepie

PewDiePie (pe numele său real Felix Kjellberg) a început cu videoclipuri simple, de gaming. De-a lungul anilor, s-a confruntat cu multe controverse, dar a reușit să se pună pe picioare de fiecare dată și să rămână cel mai popular om de pe YouTube.

Faptul că opiniile sale nu se încadrează mereu în sfera corectitudinii politice specifică vremurilor a dus însă la o mușamalizare a prezenței lui de pe platformă în ultimii ani (concret, YouTube nu l-a inclus pe PewDiePie în proiectul YouTube Rewind din 2017 și 2018).

În prezent, PewDiePie creează în principal videoclipuri cu reacții la videoclipuri virale și la meme populare (are mai multe serii populare pe această temă, precum Meme Review, LWIAY și Pew News).

t-series

De partea cealaltă se află T-Series, un canal de YouTube indian, de tip Vevo, care a apărut în 2006 și a început să posteze videoclipuri abia la finalul lui 2010, după cum arată HITC. T-Series se laudă că este cea mai mare casă muzicală din India.

Cum a ajuns însă să aibă zeci de milioane de abonați? O parte din acest succes se datorează cererii crescute pentru conținut online din partea indienilor, din ce în ce mai mulți începând să aibă acces la internet, mulțumită infrastructurii îmbunătățite de internet.

Cealaltă parte a succesului este însă cât se poate de bizară, multă lume susținând că cei de la T-Series au folosit abonați falși și vizualizări artificiale.

Cum am înțeles pe propria piele că T-Series a avut parte de o creștere artificială

YouTube nu a condus vreo investigație care să demonstreze bănuielile tuturor cu privire la creșterea bruscă a canalului T-Series, dar dovezile sunt acolo. Totuși, au făcut ceva. Au realizat o curățare în masă a abonaților de pe mai multe canale de YouTube, pentru a elimina orice posibilitate de abonați spam.

Ce s-a întâmplat după această curățenie în masă? Numărul de abonați la canalul lui PewDiePie a scăzut cu 80.000, iar la T-Series cu 300.000, conform Dexerto.

Dacă asta nu te convinge, permite-mi să îți împărtășesc experiența mea cu T-Series.

La începutul lui 2017, căutam în istoricul contului meu de YouTube un videoclip pe care voiam să îl arăt mamei mele. Am revăzut thumbnail-urile videoclipurilor văzute în ultimele zile și am dat scroll liniștită mai jos.

Apoi m-am oprit – nu găsisem videoclipul căutat, dar observasem ceva ciudat. În istoricul meu de pe YouTube existau videoclipuri muzicale indiene, care apăreau ca și cum le-aș fi văzut ori până la jumătate, ori până la capăt. Muzica indiană se află la pol opus față de orice aș asculta vreodată, așa că surprinderea mea la vederea multitudinii de videoclipuri indiene apărute de nicăieri era de înțeles.

Am verificat contul Google, pentru a vedea pe ce dispozitive eram logată – după cum bănuiam, doar pe ale mele. Nicio altă persoană din familie sau din cercul de prieteni nu avea acces la ele, deci nu puteam da vina pe vreun cunoscut care se uită în secret la videoclipuri indiene de pe contul meu.

M-am resemnat cu gândul că poate un hacker foarte plictisit mi-a intrat pe cont, deși părea puțin probabil. Am schimbat parola, dar videoclipuri indiene noi apăreau în istoricul YouTube. Mi-am schimbat parola din nou – și din nou, și din nou, și din nou, de fiecare dată având aceeași problemă.

Le-am scris celor de la YouTube cu privire la problemă, pentru a afla ce e de făcut. Răspunsul lor a fost dureros de vag și de inutil – îmi sugerau să verific dacă nu cumva sunt logată pe alte dispozitive și să îmi schimb parola (mulțumesc, YouTube).

Într-un final, am renunțat și am acceptat faptul că istoricul meu de YouTube avea să fie spamat constant cu videoclipuri indiene enervante.

După câteva luni, problema a dispărut subit și nu m-am mai gândit la asta – cel puțin nu până acum câteva zile, când YouTube a anunțat curățenia în masă.

De curiozitate, am intrat din nou în istoricul YouTube și am scris în bara de search „T-Series”. Și, deloc surprinzător, de îndată ce am dat enter am văzut toate videoclipurile indiene care îmi bântuiseră contul acum un an în urmă. Doar că acum observam ceva ce atunci trecusem cu ușurință cu vederea: toate erau de la T-Series.

T-Series crestere artificiala

Atunci când îmi apăruseră prima oară în istoric, numărul total al vizionărilor acelor videoclipuri nu depășea un milion. Acum însă, fiecare videoclip părea să aibă de la șapte milioane de vizualizări în sus.

Îmi dau seama că nu sunt singurul utilizator de YouTube a cărui cont a fost folosit – cine știe cum – pentru a crește artificial numărul de vizualizări ale videoclipurilor lansate de T-Series. Doar că întreaga experiență îmi arată că avantajul pe care T-Series îl are în fața lui PewDiePie în materie de număr total al vizualizărilor nu este nimic mai mult decât praf în ochi.

Cum s-a revoltat întreg internetul împotriva canalului T-Series

Fie că îl placi sau nu, PewDiePie este un simbol în sine pentru comunitatea YouTube. Tocmai de aceea, întregul internet a luat-o razna când s-a pus problema ca T-Series să îl întreacă pe suedez. Într-o mobilizare nemaivăzută, PewDiePie a strâns 5 milioane de abonați într-o lună. Astfel, predicțiile anterioare care spuneau că în octombrie 2018 T-Series va întrece canalul lui PewDiePie în privința numărului de abonați s-au spulberat.

Între timp, PewDiePie a luat întreaga poveste pe jumătate în glumă, pe jumătate serios. A lansat mai multe videoclipuri despre conflict pe canalul său, dar cel mai popular este diss-track-ului „Bitch Lasagna”, care a strâns aproape 74 de milioane de vizualizări. Dacă ești curios, îl poți asculta mai jos.

Alți youtuberi au sărit în ajutorul lui PewDiePie, pentru a-l ajuta să câștige lupta în fața celor de la T-Series. Până și controversatul Logan Paul, pe care suedezul nu s-a sfiit să îl critice în urma scandalului cu pădurea sinucigașilor din Japonia, i-a sărit în ajutor:

Astfel, Logan Paul a adăugat într-unul din videoclipurile sale un link de abonare la canalul lui PewDiePie, anunțând că pentru fiecare om care se abonează dând click pe acel link, va dona câte o coroană suedeză către o organizație caritabilă aleasă de el.

Ajutorul pentru PewDiePie a venit și pe căi mai puțin etice. De exemplu, hacker-ul care își spune @TheHackerGiraffe pe Twitter a reușit să preia controlul asupra a 50.000 de imprimante din toată lumea, printând un mesaj prin care cerea oamenilor să se aboneze la PewDiePie. Dintre aceste imprimante, 15.000 se aflau în India.

De ce acest conflict contează atât de mult pentru YouTube

Poate că, privind din exterior, întregul conflict pare inutil și superficial – și, într-un fel sau altul, chiar este. Doar că lucrurile sunt mai profunde decât s-ar crede.

Dacă T-Series l-ar detrona pe PewDiePie din postura de cel mai abonat youtuber, ceilalți creatori de conținut ar realiza că YouTube-ul favorizează marile corporații, care investesc sume imense pentru a-și mări reach-ul și care – cel mai probabil – își măresc în mod artificial numărul de vizualizări și de abonați, în locul creatorilor independenți.

Astfel, YouTube nu ar mai avea flerul cu care a cucerit inițial publicul. Nu ar mai fi locul unde orice om care are o cameră decentă și ceva de spus sau arătat poate deveni popular, ci locul în care corporațiile pline de bani tronează. Din această perspectivă, conflictul este mult mai personal, și poate de asta atâta lume este atât de implicată în a-l ajuta pe PewDiePie să rămână în vârf.

Așadar, dacă nu ai făcut-o deja, nu te costă nimic să îi dai subscribe lui PewDiePie și să fii de partea corectă a istoriei YouTube-ului.

loading...