11 iul. 2018 | 12:43

Pașapoartele „se mută” la mall: unde îți faci pașaport din 16 iulie

Generalist
Pașapoartele „se mută” la mall: unde îți faci pașaport din 16 iulie

Tradițional, cetățenii care voiau să-și facă pașaport în București alegeau sediul din Piața Amzei. Din 16 iulie, sediul va fi schimbat.

Cetățenii români din București și Ilfov care își vor schimba pașaportul sau vor face unul nou vor avea un nou sediu din 16 iulie. Ministerul Afacerilor Interne a anunțat un nou punct de lucru al Serviciilor Publice Comunitare pentru Evidenţa şi Eliberarea Paşapoartelor Simple din Bucureşti şi judeţul Ilfov.

Din 16 iulie, pentru regiunea Bucureşti- Ilfov vor fi primite solicitări şi se vor elibera paşapoarte numai în centrul comercial ParkLake. Adresa exactă: str. Liviu Rebreanu nr. 4, etaj 1, sector 3. Vor fi disponibile 14 ghişee de primiri cereri şi trei ghişee de eliberări paşapoarte.

Tot într-un centrul comercial funcționează deja un centru de eliberări pașapoarte. E vorba de sediul din Plaza România (bd. Timişoara nr. 26, etaj 2, sector 6). Acolo vor fi disponibile 20 ghişee de primiri cereri şi trei ghişee de eliberări paşapoarte.

Sediul din ParkLake va fi inaugurat pe 16 iulie.

Ce se întâmplă dacă ai depus cerere de pașaport la vechiul sediu

Conform MAI, noul punct de lucru se înfiinţează prin relocarea sediilor serviciilor de paşapoarte din șoseaua Pipera şi Piaţa Amzei. Astfel, cetăţenii care au depus până în prezent sau vor depune în intervalul 11 – 13 iulie cereri pentru eliberarea documentelor de călătorie la cele două sedii îşi vor putea ridica paşaportul din ParkLake.

„Demersurile pentru deschiderea punctului de lucru din ParkLake au fost făcute de Instituţia Prefectului Municipiului Bucureşti în urma solicitării ministrului afacerilor interne, Carmen Dan, de a identifica soluţii pentru îmbunătăţirea condiţiilor de desfăşurare a activităţii de eliberare a paşapoartelor şi pentru reducerea timpului de aşteptare la ghişee”, se arată în comunicatul remis presei de MAI.

Plata taxei pentru paşaport se poate face online (virament către conturile deschise de către fiecare Instituţie a Prefectului), de la orice bancă unde persoana are deschis un cont bancar, prin virament către conturile deschise de către fiecare Instituţie a Prefectului, prin mandat poştal (la orice Oficiu Poştal) sau în numerar.

După caz, prin intermediul punctelor de plată la casieriile unităţilor Trezoreriei Statului, la casieriile Instituţiilor Prefectului şi, începând cu data de 11 iunie şi la casieriile unităţilor CEC Bank. MAI precizează că nu se percepe comision pentru această plată.