Mai multe companii, acuzate că simulează inteligența artificială

Mai multe companii, acuzate că simulează inteligența artificială
18:35 06.07.2018

Inteligența artificială este un termen tot mai întâlnit în peisajul tehnologic de azi. Tot mai multe companii se avântă în declarații despre astfel de sisteme, despre algoritmi care vor lua slujbele oamenilor, dar se pare că este exact invers.

Mai multe companii de tehnologie au fost descoperite că foloseau oameni pentru a executa anumite sarcini, mințind publicul și investitorii că erau făcute de un sistem de inteligență artificială.

Un expert spune că unele companii folosesc tehnica „vrăjitorul din Oz” ținând secret faptul că utilizează oameni și nu chat boți. Pentru unele startup-uri este mai ușor și mai ieftin să-i facă pe oameni să se comporte ca niște roboți decât să transforme niște roboți în oameni.

„Simulezi experiența ideală, dar de fapt în spate, de cele mai multe ori se află o persoană nu un robot. Ca să faci un sistem de inteligență artificială bun trebuie să ai foarte multe date, iar de multe ori creatorii unei aplicații vor să vadă dacă chiar există cerere pentru un serviciu înainte să investească foarte mult în IA”, spune psihologul Alison Darcy.

„Utilizarea oamenilor pentru o slujbă te scutește de multe probleme tehnice și de business. Nu scalează, dar îți permite să construiești ceva și să treci peste partea grea de la început”, a declarat Gragory Koberger, CEO-ul ReadMe.

Această practică a fost descoperită de Wall Street Journal odată cu scandalul că dezvoltatorii terți aveau acces la emailurile utilizatorilor Gmail. La Edison Software, inginerii de inteligență artificială au trecut prin sute de mailuri a sute de utilizatori, a căror nume au fost șterse, pentru a îmbunătăți o caracteristică a produsului lor numit „smart replies”. Compania nu a precizat că alți oameni vor putea vedea mailurile.

Edison Software nu este prima companie care face asta. În 2008, Spinvox, o companie care convertea mesajele vocale în texte, a fost acuzată că utiliza oameni din call centere și nu roboți care să facă asta.

În 2016, Bloomberg a descoperit că oameni predindeau 12 ore pe zi că sunt chat bots pentru servicii ca X.ai sau Clara. Anul trecut, reprezentanții aplicației Expensify au recunoscut că au folosit oameni pentru a transcrie informații de pe chitanțele utilizatorilor, iar compania susținea că folosea o tehnologie „smartscan”.

Sursa: The Guardian
loading...