Germania, cea mai mare piață europeană pentru mașinile electrice și hibride, după Norvegia

Germania, cea mai mare piață europeană pentru mașinile electrice și hibride, după Norvegia

În anul 2017 ponderea vânzărilor de masini electrice și hibride a fost în Norvegia de 52% din totalul mașinilor noi vândute. Totuși, conform vânzărilor din primul trimestru din 2018, Germania a depășit în premieră Norvegia la capiolul vânzărilor de masini electrice și hibride.

În primele trei luni ale anului 2018, în Germania au fost vândute 17.574 de automobile electrice sau hibride, ceea ce înseamnă o creștere de 70% față de aceeași perioadă a anului trecut.

Totuși, în toate statele europene se înregistrează o tendință de creștere în cazul automobilelor ecologice. Pe întregul continent, vânzările de mașini electrice au crescut cu 35%. iar hibrizii plug-in au crescut cu un procent de 47%. În tot acest timp, scad vertiginos vânzările la mașini diesel.

România, codașa Europei

Așa cum era de așteptat, la no în țară lucrurile se mișcă mai greu. În primele nouă luni din anul 2017, au fost înmatriculate 97 de vehicule electrice, ceea ce înseamnă o creştere de 321,7% faţă de primele nouă luni din 2016. Între ianuarie și septembrie 2017 au fost înmatriculate 1.469 de automobile hibrid, ceea ce înseamnă o creştere de 114,8% faţă de aceeaşi perioadă din 2016.

Țara noastră nu stă mai bine nici la capitolul „benzinării” pentru maşini electrice. La jumătatea anului 2017, posesorii de vehicule electrice aveau la dispoziţie o reţea naţională de aproximativ 150 de puncte de încărcare. În București ar putea fi instalate încă 40 de puncte de reîncărcare pentru maşinile electrice. Cifrele arată că la nivel european doar 2 din 10 proprietari ai maşinilor ecologice folosesc staţiile publice de încărcare.

Mașini electrice, prin programul Rabla Plus

Cei ce vor să-și achiziționeze un automobil ecologic cu ajutorul statului poate apela la programul Rabla Plus. Doritorii vor primi un ecotichet de 45.000 de lei, dar care să nu valoreze mai mult de 50% din prețul de comercializare, pentru cumpărarea unui autovehicul nou 100% electric. Cei ce optează pentru o mașină hibridă vor primi un ecotichet de 20.000 de lei, dar care să nu însemne mai mult de 50% din prețul de comercializare. Printre mașinile pe care românii le au la dispoziție se numără BMW i3 (aproximativ 35.000 de euro), Renault Zoe (aproximativ: 31.000 de euro), VW e-Golf (aproximativ 37.000 de euro), Nissan Leaf (aproximativ 30.000 de euro) sau Volkswagen e-up! (aproximativ 25.000 de euro).

Citește și: