Cum vrea Firea să reînvie „autostrăzile suspendate” ale lui Oprescu

Cum vrea Firea să reînvie „autostrăzile suspendate” ale lui Oprescu
Răzvan Băltărețu
14:16 13.03.2018

București stă dezastruos când vine vorba de transport în comun. Gabriela Firea, primarul București, crede că a găsit o soluție: tramvaie monorail ca în orașe Occidentale.

„Autostrăzile suspendate” ale lui Sorin Oprescu, fost primar București, n-au părut niciodată prea fezabile. Acum, Firea vrea să aibă un sistem de transport cu tramvaie de tip monorail (cu o singură șină – n.r.) pe ruta București – Măgurele. Totodată, ar vrea linii de acest tip și în zona de nord, spre Ploiești. Lucrările vor începe „într-o perioadă scurtă de timp”, dacă este să te iei după o estimare de altfel vagă.

„Acest concept va fi extins la toate ieşirile din Bucureşti la intersecţia Şoselei de Centură cu A1, A2, A3, DN1, până la DN7″, a completat Firea.

Firea a prezentat, odată cu acest plan, și proiectele incluse în Planul de Mobilitate Urbană Durabilă (PMUD). O parte sunt începute, altele urmează să pornească. Odată cu ideea unor sisteme suspendate de transport reîncălzește și subiectul „pasajul de la Domnești”, dar și extinderea la patru benzi şi construirea unei linii de tramvai rapid prin Prelungirea Ghencea până la Centură.

Oricine a văzut însă zona știe că nu există suficient spațiu pentru astfel de proiecte ultra optimiste. Iar ca lista să nu pară prea puțin lipsită de proiecte futuriste, Firea vrea și parcări de tip park & ride de la capătul Şoselei Pantelimon, lângă hipermarketul Cora. Lucrările ar începe în aprilie 2018.

„Pasul următor va fi construirea unei staţii de căi ferate în aceste locaţii şi introducerea transportului local de călători pe centura feroviară.  Trasportul urban pe calea ferată este utilizat în marile aglomerări urbane din Europa, în timp ce reţeaua ferată din Bucureşti stă neultilizată de aproape 30 de ani”, a mai declarat Gabriela Firea. Transportul feroviar, de altfel evident, este esențial pentru o capitală aglomerată și este sectorul de transport la care România per total suferă.

Nu în ultimul rând, Firea a pomenit și achiziția celor 400 de autobuze noi Euro 6. Licitația s-a încheiat și ceilalţi participanţi au depus contestaţii.

Sursa: News.ro
loading...