Firea aplică „modelul Uber”, dar pe bani: de ce poate salva Bucureștiul

Firea aplică „modelul Uber”, dar pe bani: de ce poate salva Bucureștiul
13:55 15.10.2018

Primăria Capitalei vine cu o soluție pentru reducerea traficului din București. Îți dă și bani ca să te convingă. Ideea ar fi să-ți împarți mașina cu alte persoane.

Primăria Capitalei dorește să reducă traficul din București prin decontarea unei sume maxime de 500 de lei pentru combustibil. Suma va fi oferită locuitorilor din Regiunea de Dezvoltare București-Ilfov (Municipiul București și localitățile din Ilfov) care vor fi de acord să-și împartă mașina cu mai mulți șoferi.

„Schemele de grupare a autoturismelor pot fi integrate în transportul public și încurajează proprietarii de autoturisme să renunțe la utilizarea individuală a vehicului propriu și utilizarea în comun, prin asociere voluntară, și utilizarea la maxim a capacității de transport pentru autoturismul proprietate personală pentru deplasările regulate ale persoanelor care au aceeași direcție de deplasare cu destinația Municipiul București”, a precizat Primăria în legătură cu acest proiect.

De asemenea, primăria îi încurajează pe părinții care au domiciliul în această regiune să folosească autoturismul proprietate personală la comun, pentru a-și duce copii la școală. Sistemul este numit car-pooling și pentru diferite țări ale lumii este deja o normalitate.

Primăria Capitalei mai propune înființarea unui sistem municipal de car sharing care să aibă autoturisme ecologie, electrice sau hibrid, dar și un sistem de bike-sharing cu biciclete electrice.

Primăria susține că prin introducerea serviciilor de car-sharing, car-pooling și bike-sharing ar putea reduce traficul din Capitală cu aproximativ 25%.

Inițiativele propuse vin ca urmare a numărului mare de autoturisme din țară. Anul trecut, în România erau înmatriculate aproape șase milioane de autoturisme. Bucureștiul deținea atunci 17,6 dintre aceste mașini, iar numărul din regiune a crescut constant între 2014 și 2017.

De ce ideea asta e pe modelul Uber

Discursul Uber, în majoritatea țărilor în care activează, presupune că nu e o companie de transport, ci una de „împărțit mașina” și optimizat traficul. În 2015, când serviciul a fost lansat în România, Rob Khazzam, International Launcher, Uber, a caracterizat serviciul în ideea mobilității.

„uberX nu este un serviciu de taximetrie. Nu așa a fost gândit. În opinia mea, e ceva care va avea un impact mult mai mare în următorii 20 de ani în ceea ce privește mobilitatea urbană în România. Este un serviciu care conectează oamenii cu șoferii personali. Sunt mult mai mulți șoferi personali cu automobile personale decât sunt automobile comerciale pe această piață”, a spus acesta.

Ideea a fost expusă și de  Nicoleta Schroeder, manager general Uber România, într-un interviu acordat Adevărul în 2016. „Bucureştiul este un oraş mare, aglomerat, şi toţi putem coexista în acest ecosistem de mobilitate foarte bine. Deşi lucrez la Uber şi folosesc serviciul, sunt momente când poate să iau un taxi are mai mult sens. E pe stradă, în faţa mea, nu am niciun minut de aşteptat. Dar dacă am întâlnire în Pipera, nu aleg niciuna, ci metroul, că e mult mai rapid”, a spus aceasta.

DĂ PLAY ȘI FII MAI INFORMAT DECÂT PRIETENII TĂI