Facebook vs. Germania: nemții vor să poți avea nume false pe rețea

Facebook vs. Germania: nemții vor să poți avea nume false pe rețea
Nicoleta Apostol
13:55 13.02.2018

O instanță germană a decis că politica Facebook pentru numele real cu care trebuie să te înscrii în rețeaua socială este ilegală. Astfel, instanța vrea ca utilizatorilor să li se permită să se înscrie sub pseudonime.

Hotărârea a fost luată luna trecută, însă abia acum a fost făcută publică. Ea vine de la un tribunal regional din Berlin și a fost detaliată de către Federația Organizațiilor Germane de Consumatori (VZBV), care a pornit procesul împotriva Facebook.

Facebook declară că va contesta hotărârea. În plus, va aduce și modificări pentru ca legile privind confidențialitatea Uniunii Europene, care vor intra în vigoare în iunie, să fie respectate cu sfințenie. „Lucrăm din greu să ne asigurăm că orientările noastre sunt clare și ușor de înțeles. Serviciile oferite de Facebook sunt în deplină conformitate cu legea”, a declarat un purtător de cuvânt al Facebook.

Potrivit VZBV, instanța a constat că politica a fost o „modalitate ascunsă” de a obține consimțământul utilizatorilor de a-și împărtăși numele real. Asta este una dintre numeroasele reclamații pe care instanța le aduce împotriva Facebook. Ea spune că gigantul social nu a obținut în mod corespunzător permisiunea utilizatorilor de a împărtăși date.

În plus, curtea declară că Facebook nu a oferit utilizatorilor posibilitatea de a alege alte setări implicite, ca informații despre locație în chat. Cu toate acestea, VZBV notează că nu a câștigat. Facebook spune că este înșelătorie să spui că serviciul este gratuit. După cum spune VZBV, consumatorii plătesc „cu datele lor”.

Dat fiind că hotărârea vine de la o instanță regională și că ambele părți intenționează să facă apel, este puțin probabil ca una dintre aceste decizii să fie definitive.

Chiar și așa, este încă o veste proastă pentru gigant, dar o veste bună pentru consumatori. Ținând cont că un grup de avocați luptă împotriva politicilor generoase de partajare a rețelelor sociale, care adesea aduc beneficii companiei și nu utilizatorilor serviciului, mișcarea ar putea să prindă și în alte state.

Sursa: The Verge
Comentarii
loading...